کد خبر: 1156281
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
اتحادیه اروپا در واکنش به بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد: چالش‌های پاکستان را فقط خود پاکستانی‌ها می‌توانند از طریق گفت‌وگوی صادقانه و در راستای حاکمیت قانون مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به بازداشت «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان واکنش نشان داد.

دربیانیه صادره از سوی بروکسل که در وبگاه اتحادیه اروپا منتشر شده، در این خصوص آمده است: اتحادیه اروپا در زمینه بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان تاکید می‌کند که در چنین شرایط سخت و پرتنشی، خویشتن‌داری و خونسردی لازم است.

این بیانیه اضافه می‌کند: چالش‌های پاکستان را فقط خود پاکستانی‌ها می‌توانند از طریق گفتگوی صادقانه و در راستای حاکمیت قانون مورد بررسی قرار دهند.

پس از بازداشت صبح امروز عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، اعتراضات در شهر‌های این کشور آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، اعتراضات مردمی به بازداشت عمران خان در پاکستان در برخی از شهر‌ها به درگیری معترضان با نیرو‌های امنیتی و پلیس نیز کشیده شده است.

اقدام امروز نیرو‌های امنیتی پاکستان در بازداشت نخست وزیر سابق این کشور و رسانه‌ای شدن آن، هواداران عمران خان را در برخی از شهر‌های پاکستان از جمله کراچی به خیابان‌ها کشانده است.

به گزارش این وبگاه، ناآرامی‌ها در پاکستان که در آن انبوهی از مردم پس از بازداشت عمران خان در میادین شهر‌ها در سراسر کشور تجمع کرده اند، کماکان ادامه دارد.

تصاویر مخابره شده از سوی رسانه‌ها نشان می‌دهد که در سراسر پاکستان، انبوهی از مردم تظاهرات کرده و معترضان حتی خروج از پیشاور را مسدود کرده اند.

برخی رسانه‌ها گزارش کردند که تعدادی از معترضان برای هجوم به بازداشتگاه نخست وزیر سابق این کشور جمع شده اند.

هواداران عمران خان وارد خانه یکی از فرماندهان ارتش پاکستان نیز شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار