کد خبر: 1157016
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حذف ۹ رشته از لیست اعزام به بازی‌های آسیایی
حضور تیم امید و حذف ۹ رشته از لیست اعزام به بازی‌های آسیایی از جمله مهم‌ترین مصوبات دوازدهمین نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی بود که صبح روز گذشته برگزار شد. حال آنکه کمتر از یک هفته قبل بود که گفته شد اگر تکلیف تیم امید تا ۲۵ اردیبهشت مشخص نشود، تیم بانوان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود، اما به نظر می‌رسد ضرب‌العجل ستاد عالی بازی‌ها و وزیر ورزش نتیجه داده، چراکه تاج در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی توضیحاتی درباره روند انتخاب سرمربی تیم امید داد و شاید هم به همین دلیل بود که مقرر شد این تیم در بازی‌های آسیایی شرکت کند.
دنیا حیدری

 اعضای ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی در نشستی که روز گذشته برگزار کردند، درباره سایر رشته‌های باقیمانده اعزامی به بازی‌های آسیایی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند که براساس آن، ۹ رشته از لیست اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو حذف شدند!
پسران آری، دختران شاید!
همچنین براساس مصوبات انجام شده در دوازدهمین نشست این ستاد، حضور تیم ملی فوتبال در بازی‌های آسیایی (پسران) به تصویب رسید و تمامی امور این تیم با هماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد، اما اعزام تیم فوتبال بانوان منوط به تشخیص کمیته تخصصی ستاد شد که اگر این تیم بتواند نهایتاً در رتبه ششم قرار گیرد، می‌تواند راهی این رقابت‌ها شود.
حذف شده‌های قطعی!
حذف برخی رشته‌ها سرانجام قطعی شد. براساس بررسی‌های انجام شده، آقایان تصمیم‌گیرنده به این نتیجه رسیدند که رشته‌های اسکواش (پسران و دختران)، بسکتبال دختران (پنج نفره)، دوچرخه‌سواری (کوهستان پسران، پیست و جاده دختران)، بدمینتون آقایان، سه‌گانه، شمشیربازی فلوره (پسران و دختران)، ژیمناستیک (ترامپولین)، سپک‌تاکرا (آقایان و بانوان) و دراگون‌بوت (دختران) قطعاً اعزام نخواهند شد.
صدور مجوز هندبال بانوان و چند تیم دیگر
تیم ملی هندبال دختران، اما توانست از سوی ستاد بازی‌ها مجوز اعزام بگیرد. بر این اساس تیم هندبال دختران راهی هانگژو خواهد شد. همچنین با بررسی‌های انجام شده با اعزام تیم‌های تنیس روی میز (یک دختر و یک پسر)، تنیس خاکی (یک دختر)، شمشیربازی اپه (یک دختر)، جودو (یک دختر) و تیراندازی با کمان و ریکرو (یک دختر و یک پسر) و شنا (چهار پسر) نیز موافقت شد. در این جلسه در خصوص  سه رشته اسکیت (فری استایل)، بسکتبال، دوچرخه‌سواری و جودو تصمیم‌گیری و مقرر شد به گروه دوم جهت اعزام اضافه شوند.
متعاقباً اعلام می‌شود
برخی رشته‌ها، اما همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برند و روشن شدن وضعیت آن‌ها به جلسات بعدی ستاد و بررسی مجدد کارشناسان بستگی دارد. رشته‌هایی، چون تیم ملی والیبال دختران، تیم هندبال پسران و همچنین تیم بسکتبال سه نفره دختران که قرار شد توسط کمیته کارشناسی بررسی و نتیجه نهایی در خصوص اعزام یا عدم اعزام آن‌ها به بازی‌های آسیایی در جلسات بعدی به اعضای ستاد اعلام شود.
البته وضعیت برخی رشته‌ها از مدت‌ها قبل مشخص شده بود، رشته‌هایی، چون کشتی (آقایان)، کاراته (آقایان و بانوان)، وزنه‌برداری (آقایان)، ووشو و کوراش (آقایان و بانوان)، تکواندو (آقایان و بانوان) والیبال (آقایان)، کبدی (آقایان و بانوان)، قایقرانی در رشته کانو، کایاک و روئینگ (آقایان و بانوان)، دوومیدانی (آقایان) و واترپلو (آقایان) که پیشتر نیز اعلام شده بود به عنوان رشته‌های قطعی با ظرفیت کامل در بازی‌های آسیایی هانگژو حاضر خواهند شد.
ظرفیت نامشخص
در این بین رشته‌های دیگری نیز هستند که حضورشان در هانگژو تقریباً قطعی است، اما در خصوص ظرفیت آن‌ها همچنان تصمیم‌گیری نشده است. رشته‌های صخره‌نوردی (آقایان و بانوان)، تیراندازی (آقایان و بانوان)، تیراندازی با کمان کامپوند (آقایان و بانوان)، هندبال (آقایان)، بازی‌های الکترونیک (آقایان)، بوکس (آقایان)، شطرنج (آقایان و بانوان)، وزنه‌برداری (بانوان)، دوومیدانی (آقایان و بانوان)، فوتبال (آقایان)، تنیس روی میز (آقایان)، شمشیربازی سابر (آقایان)، دوچرخه‌سواری کوهستان (بانوان) و ژیمناستیک هنری گروه دوم اعزامی رشته‌های قطعی با ظرفیت نامشخص به این رقابت‌ها هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار