کد خبر: 1157234
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
هزاران نفر از مردم صنعا در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و تأکید کردند که از حمایت این کشور دست برنخواهند داشت و حاضرند در جنگ‌های بعدی علیه صهیونیستها، شرکت کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،‌ ده‌ها هزار نفر از مردم یمن صبح امروز (یکشنبه) به دعوت جنبش انصارالله در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند. تجمعات امروز در حمایت از فلسطین با عنوان «مسیرة ثأر الاحرار» (راهپیمایی خونخواهی آزادگان) برگزار شد.

میادین اصلی شهر‌های صعده، المحویت، تعز، ذمار، الضالع و عمران صبح امروز شاهد حضور گسترده مردم بود. عصور امروز نیز تجمع گسترده‌ای در شهر‌های صنعاء و الحدیده برگزار شد و از هم اکنون بسیاری از مناطق اطراف پایتخت یمن خود را برای حضور در این مراسم به صنعاء رساندند.

تظاهرات در صنعا، با صدور بیانیه، به پایان رسید. در این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیستی نتوانست طولانی شدن مدت زمان جنگ را تحمل کند و این مسئله، دلیل روشنی بر ضعف و سستی است که این رژیم با آن مواجه است.

شبکه خبری المسیره ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، جنبش‌های مقاومت فلسطین، به میزانی از قدرت رسیده‌اند که می‌توانند ایستادگی بیشتری کنند؛ هر چند که در مقایسه با صهیونیستها، از امکانات کمتری برخوردار هستند.

در این بیانیه آمده است، دشمن صهیونیستی نتوانسته است قدرت بازدارندگی از دست رفته خود را به دست آورد و جنگ پنج روزه نیز بر این ضعف افزود و سستی هر چه بیشتر این رژیم را هویدا کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده است. در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد. این جنگ، پس از پنج روز، شامگاه گذشته با توافق آتش‌بس، به پایان رسید.

بر اساس این بیانیه، ترور فرماندهان، اراده جنبش‌های مقاومت فلسطین را در هم نمی‌شکند، بلکه باعث افزایش قدرت و عزم مجاهدان می‌شود؛ لذا به جنبش‌های مقاومت می‌گوییم که «با وحدت خود، پیروز شدید و به نیابت از جهان اسلام، جنگ انتقام آزادگان را به پیش بردید. شما همیشه سرنیزه محور مقاومت و جهاد هستید».

تظاهرات کنندگان یمنی ضمن سکوت جامعه بین‌الملل نسبت به جنایات صهیونیست‌ها علیه غیر نظامیان غزه و کرانه باختری، تأکید کردند: آمریکا شریک اصلی رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه است. ما وضعیت اتحادیه عرب را هم محکوم می‌کنیم که دیگر نماینده ملت‌هایی نیست که مشتاق مقابله با اسرائیل و کمک به فلسطین هستند.

مردم صنعا در پایان تأکید کردند: ما به فلسطین وفادار می‌مانیم. می‌توانیم در هر مرحله از جنگ، عملا و به صورت مستقیم، شرکت کنیم. از ملت‌های مسلمان هم می‌خواهیم که با قدرت، از جنبش‌های مقاومت فلسطین، حمایت کنند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار