کد خبر: 1163866
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حدود 10 روز گذشته و آغاز ضدحملات اوکراین علیه نیروهای روسیه، قریب به ۷۵۰۰ نظامی اوکراینی در حملات ناموفق کشته یا زخمی شدند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه در به‌روزرسانی اطلاعات میدان جنگ اعلام کرد از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) حدود ۷۵۰۰ نظامی اوکراینی در حملات ناموفق کشته یا زخمی شده‌‌اند. 

به گفته وزارت دفاع روسیه، این آمار تنها شامل نظامیان اوکراینی در خط مقدم است و نیروهایی که در حملات موشکی با دقت بالا و حملات هوایی در عمق خاک اوکراین مورد اصابت قرار گرفتند را شامل نمی‌شود. 

به گزارش «راشا تودی»، تلفات تخمینی بازه زمانی از چهارم ژوئن را شامل می‌شود که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حمله گسترده اوکراین در امتداد پنج بخش از خطوط مقدم را در منطقه دونباس دفع کرده است. 

به گفته مسکو، از آن زمان، نیروهای اوکراینی تلاش کرده‌اند در مواقع مختلف به مواضع نیروهای روسیه یورش ببرند اما موفق نبوده‌اند. 

طبق اعلام وزرات دفاع روسیه، در ۲۴ ساعت گذشته، نُه تانک و ۱۶ خودروی زرهی در حملات اوکراین در دو جبهه شهرک «ماکاروفکا» در بخش جنوبی خط مقدم و در شهرک همسایه آن «پرچیستوفکا» منهدم شدند. 

به گفته مقامات دفاعی روسیه، مجموع تلفات و خسارات اوکراین در بخش جنوبی مناطق دونتسک و ژاپروژیا در ۲۴ ساعت گذشته، به بیش از ۸۰۰ نظامی، ۲۰ تانک، ۱۵ خودروی زرهی، چهار نفربر زرهی و سایر تجهیزات نظامی رسید. 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بعلاوه، نیروهای روسیه حملات گسترده با دقت بالا و دوربرد به مناطق تجمع نیروهای ذخیره و مزدوران خارجی و همچنین انبارهای تجهیزات نظامی خارجی انجام دادند که همه اهداف مورد اصابت قرار گرفتند. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران حوزه جنگ در کرملین گفت نیروهای اوکراینی تلفات سنگینی را متحمل می‌شوند. وی گفت «ضدحملات اوکراین تاکنون هیچ موفقیتی نداشته و تلفات نظامی اوکراین، ۱۰ برابر روسیه بوده است».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت اوکراین ۳۰ درصد تجهیزات نظامی ارسال شده توسط غرب را از دست داده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار