کد خبر: 1164104
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی با وجود آن که ۱۱ درصد در تولید ناخالص ملی سهم دارد، اما تنها ۳.۵ درصد سرمایه گذاری‌ها در کشور مربوط به این بخش است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، صفدر نیازی شهرکی افزود: در این حوزه نیازمند تقویت سرمایه گذاری هستیم چرا که امنیت غذایی جامعه در گرو آن است. لزوم افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها به عنوان یک ابرچالش پیش روی کشاورزی کشور تاکید کرد: سیاست این است تا با ارتقای بهره وری و بهبود راندمان با این چالش مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب در زمان انتقال به مزارع و زمین‌های کشاورزی بالاست، تصریح کرد: باید با تقویت اعتبارات و سرمایه گذاری‌ها مشکلات و کاستی‌های این بخش را کاهش دهیم.

نیازی شهرکی اظهار کرد: ۴۰۰ هزار کیلومتر کانال آب خاکی در کشور وجود داشت که ۱۸۰ هزار کیلومتر از آن بتنی و یا تبدیل به لوله شد، اما هنوز ۲۲۰ هزار کیلومتر آن خاکی است که باید برای ارتقای بهره وری و جلوگیری از هدررفت بتنی یا تبدیل به لوله شود که در این خصوص نیازمند حمایت مجلس هستیم.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، نظام خرده مالکی را از دیگر مسایل بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با تقویت تشکل‌ها و اصلاح نظام‌های بهره برداری به سمت ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی حرکت کنیم در غیر این صورت سرمایه گذاری‌های ما در حوزه اصلاح و بهبود آب و خاک به ثمر نمی‌نشیند.

وی خاطر نشان کرد: چند طرح بزرگ آب و خاک در کشور دنبال می‌شود که از جمله آن‌ها باید احیای بیش از ۵۰۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان را مد نظر قرار داد.

نیازی شهرک اظهار کرد: ۹ میلیون متر مکعب آب‌های جاری به دریای مازندران می‌ریزد که اگر تنها یک میلیون متر مکعب آنرا ذخیره سازی کنیم، می‌توان آب بخش زیادی از اراضی کشاورزی را تامین کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار