کد خبر: 1164410
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کاردار سفارت ترکیه در مصر از ارسال دعوت‌نامه‌ای از سوی «رجب طیب اردوغان»، برای «عبدالفتاح السیسی» پس از سال‌ها تیرگی روابط آنکارا-قاهره خبر داد.
 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه امروز (شنبه، ۱۷ژوئن) از «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» نوشت: «صالح متلو جان»، کاردار سفارت ترکیه در قاهره، گفت که رئیس جمهور ما برای رئیس جمهور مصر دعوت نامه فرستاده و از او برای سفر به ترکیه دعوت کرده است.

وی افزود: «من می‌دانم که مصری‌ها می‌خواهند اردوغان را ببینند. دو رهبر محل دیدار را تعیین خواهند کرد. این دیدار در آنکارا یا قاهره انجام خواهد شد».

السیسی و اردوغان سال گذشته پس از سال‌ها تیرگی روابط دو کشور در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ماه گذشته به او تبریک گفت.

«هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه جدید ترکیه نیز هفته گذشته طی تماس تلفنی با «سامح شکری»، همتای مصری خود، راه‌های عادی‌سازی روابط دو کشور را مورد بررسی قرار داد. این تماس شامل گفت‌وگوهایی درباره همکاری‌های دوجانبه و تبادل دیدارها در سطوح مختلف و همچنین تعدادی از موضوعات مورد علاقه دو کشور شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار