کد خبر: 1168426
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که اقدام کی‌یف در حمله به منطقه مسکو با پنج پهپاد غرب، به مثابه یک اقدام تروریستی بین‌المللی بوده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای از خنثی شدن حمله تروریستی اوکراین با استفاده از پنج پهپاد به تأسیساتی در منطقه مسکو و نووایا ماسکوا خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، حملات پهپادی صبح امروز کی‌یف به منطقه مسکو را اقدام تروریستی توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: «رژیم کی‌یف اقدام به حمله به منطقه‌ای کرد که تأسیسات زیرساخت غیرنظامی از جمله یک فرودگاه در آن‌جا قرار گرفته است و پروازهای خارجی در آن‌جا صورت می‌گیرد و این یک اقدام دیگری از تروریسم بوده است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه به اقدام کشورهای غربی در ارسال تسلیحات به اوکراین اشاره کرد و گفت: « با توجه به اینکه (ولودیمیر) زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین)، این حملات تروریستی را با تسلیحات تأمین شده توسط غرب یا با بودجه غرب انجام می‌دهد، این تروریسم بین‌المللی است».

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص گفت که صبح امروز تلاش کی‌یف برای انجام حمله تروریستی با 5 پهپاد به تأسیساتی در منطقه مسکو و نووایا ماسکوا خنثی شد.

زاخاروو سپس با اشاره به این موارد تأکید کرد: «جامعه جهانی باید درک کند که ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، این رژیم تروریستی را حمایت مالی می‌کنند».

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، چهار پهپاد اوکراین را در نووایا ماسکو در منطقه مسکو منهدم کردند. یک پهپاد دیگر نیز با استفاده از ابزار جنگ الکترونیک منهدم شد و در قلمرو منطقه «اودینتسووا» در منطقه مسکو سقوط کرد.

مقام‌های وزارت دفاع روسیه همچنین تأیید کردند که در پی سقوط پنج پهپاد ارتش اوکراین، تلفات جانی برجای نماند و خساراتی نیز در پی نداشته است.

پیش از این، «سرگئی سابیانین» شهردار مسکو از اقدام کی‌یف برای حمله پهپادی به منطقه مسکو خبر داده بود و گفت که در تمامی حملات پهپادی اوکراین از طریق نیروی پدافند هوایی روسیه دفع شده است.

پیش از این دفاع روسیه اع

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار