کد خبر: 1168555
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
دومین و آخرین روز از همایش «قانون انتخابات، برنامه‌ریزی و راهبردها» باحضور مسئولان ستادی و دفاتر نظارت و بازرسی استان‌های شورای نگهبان در تهران برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دومین و آخرین روز از همایش «قانون انتخابات، برنامه‌ریزی و راهبردها» صبح امروز (سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲) باحضور مسئولان ستادی و دفاتر نظارت و بازرسی استان‌های شورای نگهبان در تهران برگزار شد.

در دومین روز از این همایش عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان و هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان حضور داشتند و سخنرانی کردند.

کدخدایی در این همایش به تشریح اندیشه‌های رهبری در خصوص انتخابات و مردم‌سالاری پرداخت و گفت: برخلاف اینکه بسیاری تصور می‌کنند جمهوریت و اسلامیت دو بال نظام جمهوری اسلامی هستند، رهبری معتقد به وحدت این دو است و می‌فرماید که جمهوریت نهفته در اسلامیت است و مردم‌سالاری و انتخابات تقلید از دموکراسی غربی نیست.

صادقی‌مقدم نیز به بیان توصیه‌های لازم برای نظارت بر انتخابات ۱۴۰۲ پرداخت و بر لزوم همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف و عمل دقیق به قانون تاکید کرد و گفت: ضمن رعایت دقیق قانون باید با مجریان انتخاباتی و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی رفتار توام با احترام صورت بگیرد.

طحان‌نظیف هم ضمن بیان ویژگی‌های «اصلاح قانون انتخابات» درباره لزوم توجه به رسانه و افکار عمومی بیان داشت: باید با رسانه‌ها تعامل داشت و به تبیین دقیق اقدامات شورای نگهبان چه در بحث بررسی مصوبات و چه در موضوع نظارت بر انتخابات پرداخت. اگر توجه به افکار عمومی صورت نگیرد و اقناع‌سازی عمومی انجام نشود، نقاط قوت هر دستگاه و نهادی به نقاط ضعف تبدیل خواهد شد.

حاضران در این همایش همچنین با دستورالعمل‌های آموزشی، اجرای دقیق فرآیند‌های نظارتی و آیین‌نامه‌های نظارت بر انتخابات (رسیدگی به صلاحیت‌ها، نظارت بر برگزاری انتخابات و رسیدگی به اعتراضات و تخلفات) تبادل‌نظر کردند.

هدف از برگزاری این همایش ۲ روزه که امروز به کار خود پایان داد و در آیین آغازین آن میزبان آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و سیامک ره‌پیک قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان بود، ایجاد هماهنگی و فراهم‌سازی مقدمات برای نظارت بر انتخابات عنوان شده است.

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار