کد خبر: 1168625
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که حملات پهپادی به مسکو بدون کمک آمریکا و ناتو امکان پذیر نیست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات به مسکو با پهپادها، بدون کمک آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی به کی‌یف ممکن نیست.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه روسیه در پایگاه رسمی خود منتشر کرده، آمده است: «مانند این حملات بدون کمک به کی‌یف از سوی آمریکا و همپیمانان در ناتو امکان پذیر نیست».

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای از خنثی شدن حمله تروریستی اوکراین با استفاده از پنج پهپاد به تأسیساتی در منطقه مسکو و نووایا ماسکوا خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود افزود: «آمریکا و ناتو به حمایت از اوکراین با سلاح ادامه می‌دهند که این تسلیحات شامل پهپاد‌ها و آموزش استفاده از آن‌ها و ارائه اطلاعات لازم برای ارتکاب چنین جنایت‌هایی از طریق ماهواره‌های نظامی و غیرنظامی است».

وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: «تمامی این اقدامات، واشنگتن و همپیمانانش را در تهیه و اجرای اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده و انجام شده توسط کی‌یف با بودجه و سلاح‌های غربی، شریک می‌کند».

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز حملات پهپادی صبح امروز کی‌یف به منطقه مسکو را اقدام تروریستی توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: «رژیم کی‌یف اقدام به حمله به منطقه‌ای کرد که تأسیسات زیرساخت غیرنظامی از جمله یک فرودگاه در آن‌جا قرار گرفته است و پرواز‌های خارجی در آن‌جا صورت می‌گیرد و این یک اقدام دیگری از تروریسم بوده است».

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، چهار پهپاد اوکراین را در نووایا ماسکو در منطقه مسکو منهدم کردند. یک پهپاد دیگر نیز با استفاده از ابزار جنگ الکترونیک منهدم شد و در قلمرو منطقه «اودینتسووا» در منطقه مسکو سقوط کرد.

مقام‌های وزارت دفاع روسیه همچنین تأیید کردند که در پی سقوط پنج پهپاد ارتش اوکراین، تلفات جانی برجای نماند و خساراتی نیز در پی نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار