کد خبر: 1169457
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
معاون سفیر روسیه در سازمان‌ملل از درخواست مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در روز سه‌شنبه به‌منظور بررسی انفجار‌های نورد استریم خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، یک دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل امروز شنبه اعلام کرد که مسکو درخواست نشست جدیدی از شورای امنیت سازمان ملل برای ۱۱ ماه جولای (سه شنبه، ۲۰ تیر ماه) در خصوص بحث درباره انفجار‌های سپتامبر گذشته در خطوط لوله گاز نورد استریم را ارائه کرده است.

به گزارش رویترز، روسیه پیشتر نیز خواستار دسترسی به تحقیقات سوئد و سایر کشور‌ها در مورد انفجار‌هایی شده بود که به خطوط لوله گاز روسیه و آلمان در بستر دریای بالتیک آسیب جدی وارد کرد؛ تلاش‌هایی که با پاسخ مثبت از سوی کشور‌های اروپایی مواجه نشد.

در همین ارتباط، «دیمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل امروز در صفحه پیام رسان خود در یکی از رسانه‌های اجتماعی نوشت: درخواست برگزاری نشست علنی جدیدی از شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار‌های نورد استریم برای ۱۱ جولای را ارائه کرده ایم.

به گزارش رویترز، وی همچنین گفت که روسیه از «تعدادی سخنران بی طرف» برای شرکت در این نشست نیز دعوت خواهد کرد.

روسیه در ماه مارس نتوانست شورای امنیت سازمان ملل را وادار به درخواست تحقیق مستقل کند. مسکو تصریح کرده است که غرب پشت این انفجار‌ها بوده است. دولت‌های غربی و همچنین اوکراین که آشکارا در حال جنگ با نیرو‌های روسیه هستند، با اتخاذ سیاستی مزورانه، دخالت در این امر را رد کرده اند.

این در حالیست که روسیه دوشنبه پنجم تیر ماه هم خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی خرابکاری در خط لوله نورد استریم شده بود.

هیئت نمایندگی روسیه درخواست کرده بود که این نشست فردا سه شنبه ۲۷ ژوئن برگزار شود.

واشنگتن پُست پیشتر گزارش داده بود که دولت آمریکا از قبل در جریان انفجار خطوط لوله گازی نورداستریم روسیه از سوی اوکراین بوده است.

این روزنامه با استناد به اطلاعات افشا شده منتشر شده در فضای مجازی گزارش داد که آمریکا از ۳ ماه قبل، اطلاعاتی از طرح دقیق اوکراین برای حمله به خط لوله نورد استریم روسیه داشته است.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

در افشاگری این روزنامه نگار آمده است که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار