کد خبر: 1170079
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
شهردار چهاردانگه گفت: برای تامین هزینه‌های احداث ایستگاه مترو چهاردانگه هیچ مشکلی نداریم و تمام مطالبات معوقه این پروژه نیز پرداخت شده است.
بهاره عشقی صابر

 حسین واژیر شهردار چهاردانگه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی چهاردانگه در گفتگویی با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان آغاز عملیات اجرایی این ایستگاه تا اسفند ماه ۱۴۰۱ شهرداری چهاردانگه قریب به ۳۰ میلیارد تومان به پیمانکار پروژه پرداختی داشته و با تغییر مدیریت انجام شده در شهرداری و با اقدامات جهادی و تلاش همه همکاران در طی سه ماه گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان به این پروژه بودجه تزریق شده و علاوه بر آن مطالبات معوقه نیز پرداخت و شهرداری بدهی بابت این پروژه ندارد.

وی افزود: میزان عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو چهاردانگه تاکنون به ۲۵ درصد رسیده است. شهردار چهاردانگه تاکید کرد: در حالی که طی دو سال گذشته عملیات اجرایی این ایستگاه حدود ۱۲ درصد بود، از روزهای نخست سال جاری تاکنون و در کمتر از ۴ ماه این پروژه بیش از ۱۳ درصد پیشرفت داشته و علاوه بر آن مطالبات پیمانکار نیز پرداخت شده است.

واژیر با اشاره به اینکه سقف این ایستگاه تکمیل شده و به زودی زیر بار ترافیکی می‌رود، بیان کرد: عملیات خاکبرداری تیکت‌ها و راه‌های دسترسی و فضای بلیط فروشی آغاز شده و امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد و آماده عملیات اجرایی احداث تاسیسات شود.

شهردار چهاردانگه با بیان اینکه برای تامین هزینه‌های احداث ایستگاه مترو چهاردانگه هیچ مشکلی نداریم، گفت: تمام تلاش ما بر این اصل استوار شده تا بدون فروش املاک متعلق به شهرداری و از محل ایجاد درآمد پایدار و وصول مطالبات شهرداری از محل‌های مختلف اعتبارات مورد نیاز طرح را تهیه و تامین کنیم.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه دور برگردان شهر چهاردانگه خبر داد و اذعان کرد: این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال‌های گذشته آغاز شده و به دلایل وجود ایرادات فنی در طرح متوقف شده بود، با پیگیری‌های به عمل آمده و تشکیل جلسات متعدد با کارشناسان امر و رفع ایرادات و اخذ مجوزهای لازم از شورای ترافیک در طی روزهای گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و درصدد هستیم با بسیج و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات هرچه سریع‌تر این پروژه را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

واژیر با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه با همان قرارداد سال‌های گذشته این پروژه را احداث و تکمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت احداث این دور برگردان در کاهش ترافیک این مسیر و ایجاد دسترسی بهتر برای شهروندان به دو طرف محور آیت الله سعیدی این پروژه با سرعت و شتاب در حال اجرا بوده و به زودی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است ایستگاه مترو چهاردانگه در مساحتی به وسعت ۵۶۰۵ متر مربع با طول نهایی سازه مرکزی ۱۵۸ متر و عرض نهایی سازه مرکزی ۱۴ متر و مساحت تیکت هال ۲۲۱۲ متر مربع و مساحت سکوی مسافر ۱۲۶۴ متر مربع با دو ورود در شمالی و جنوبی به مساحت ۹۵۰ متر مربع و بیشترین عمق سازه آن ۲۵ متر است که عملیات اجرایی آن از اواخر سال ۱۳۹۹ آغاز شده که با تغییر مدیریت شهری چهاردانگه و با همت جهادی مجموعه جدید این پروژه از پیشرفت فیزیکی چشمگیری برخوردار شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و همزمان با افتتاح تونل پروژه مترو اسلامشهر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار