کد خبر: 1171536
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
وزارت خارجه روسیه ضمن معرفی اوکراین به‌عنوان عامل حمله به پل شبه‌جزیره کریمه، گفت که آمریکا و انگلیس هم در این حمله مشارکت اطلاعاتی داشتند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کمیته ملی ضد تروریسم فدراسیون روسیه اعلام کرد که حمله به پل متصل‌کننده شبه‌جزیره کریمه به این کشور، در ساعت ۳:۰۵ بامداد امروز (دوشنبه)  توسط دو شناور بدون سرنشین انجام شد.

بامداد امروز بود که رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه، که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی فدراسیون روسیه متصل می‌کند، خبر داده بودند.

در بیانیه این کمیته، ضمن تروریستی اعلام شدن این حمله به پل شبه‌جزیره کریمه، آمده است: «حمله تروریستی به پل کریمه، به بزرگراه آن آسیب رساند و دو بزرگسال کشته و یک کودک زخمی شدند».

در پی وقوع این انفجار تروریستی در پل کریمه، عبور و مرور خودروها در بزرگراه این پل متوقف شده و مقام‌های مسکو و کریمه نیز در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای گفت: «حمله به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شد و [ما] این رژیم را تروریستی می‌دانیم».

سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد: «تصمیم حمله به پل کریمه توسط مقامات و پرسنل نظامی اوکراین و با مشارکت اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اتخاذ شده است».

از سوی دیگر رسانه‌های اوکراینی گزارش کردند که حمله به پل کریمه، عملیات ویژه سرویس امنیتی و نیروی دریایی این کشور است که در اجرای آن از شناورهای بدون سرنشین استفاده شده است.

کریمه در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به روسیه ملحق شد اما کشورهای غربی از همان زمان تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه تحمیل کردند. مهرماه سال گذشته نیز،  وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن خبرساز شد.

روسیه در طول جنگ با اوکراین از این پل برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش خود استفاده می‌کرد. ساخت این پل در سال ۲۰۱۴ آغاز و در سال ۲۰۱۸ توسط پوتین افتتاح شد. شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار