کد خبر: 1173147
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
رئیس پارلمان عربی خواستار واکنش قوی علیه دانمارک به خاطر هتاکی به قرآن در پایتخت این کشور شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، عادل بن عبدالرحمن العسومی رئیس پارلمان عربی خواستار واکنش قوی علیه دانمارک به خاطر هتاکی به قرآن در پایتخت این کشور شد.

بر اساس این گزارش، رئیس پارلمان عربی ضمن تقبیح آتش زدن قرآن کریم در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، خواهان تحریم کالا‌های دانمارکی و عدم سفر به این کشور شد.

عادل العسومی افزود: این اقدامات و رفتار‌های غیرمسئولانه موجب تحریک احساسات مسلمانان و برافروختن حس کینه می‌شود و همزیستی مسالمت‌آمیز را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: نمی‌توان به هیچ عنوان این اقدامات را توجیه کرد، باید جامعه جهانی در قبال آن، موضعی قاطعانه اتخاذ کند تا این رفتار‌های غیرمسئولانه تکرار نشود، مردم کشور‌های عربی و اسلامی باید تحریم کالا‌های دانمارکی را اجرایی و به این کشور سفر نکنند.

رئیس پارلمان عربی خواهان تصویب قوانینی شد که اهانت به نماد‌ها و مقدسات دینی و کتب آسمانی را جرم‌انگاری می‌کند و جلوی خشونت، افراط گرایی و تشویق به کینه‌ورزی را می‌گیرد.

العسومی در پایان از کشور‌های عربی و اسلامی خواست تا شدیدترین اقدامات را در قبال این اقدامات جنایتکارانه علیه اسلام و کتاب خدا، به عمل آورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار