کد خبر: 1177006
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
وزیر امور خارجه با بیان اینکه از افزایش تعاملات با اصحاب رسانه و خبرنگاران با فرش قرمز استقبال می‌کنیم، گفت: خبرنگاران پا به‌ پای دیپلمات‌ها و با تحمل سختی‌های بیشتر همقدم می‌شوند تا تلاش‌ها برای احقاق حقوق یک کشور و زنده نگهداشتن آرمان‌ها به فرجام رسد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۷ مرداد ماه و همزمان با روز خبرنگار عنوان کرد: همواره در تعاملاتم با تلاشگران و اصحاب رسانه (به ویژه‌ خبرنگاران محترم) از واژه‌ همکار استفاده می‌کنم؛ زیرا معتقدم دغدغه‌‌ای به نام منافع ملی و امنیت ملی نقطه‌ اتصال اصلی رسالت خبرنگاران و دیپلمات‌ها می‌باشد. 

وزیر خارجه در صفحه اینستاگرامش در این باره نوشت: وقتی در جریان حمله به سرکنسولگری کشورمان در مزارشریف، خون پاک هشت دیپلمات شهید و شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا با یکدیگر عجین شد، ارتباط واژه «همکار» میان خبرنگاران و دیپلمات‌ها جلوه‌ حقیقی‌تری به خود گرفت.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: هر‌ زمان که مذاکرات یا نشستی دیپلماتیک در جریان است، خبرنگاران پا به‌ پای دیپلمات‌ها و البته با تحمل سختی‌های بیشتر همقدم می‌شوند تا تلاش‌ها برای احقاق حقوق یک کشور و زنده نگهداشتن آرمان‌ها به فرجام رسد.

وزیر خارجه همچنین نوشت: در روزگارانی که دشمنان کینه‌توز از کوچک‌ترین فرصتی برای ایراد ضربه و عقده‌گشایی علیه ایران عزیزمان غافل نمی‌شوند، لزوم تقویت جایگاه رسانه‌ها یک امر ضروری و با فوریت است. بر همین اساس در ادوار مسئولیت‌هایی که از گذشته تا به امروز داشتم، همواره بر جایگاه والای ارزش کار خبرنگاران و اصحاب رسانه تأکید کردم و در حدود اختیاراتم زمینه‌ را برای ایفای نقش موثر‌ترشان فراهم ساختم.

امیرعبداللهیان در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای دیپلمات و خبرنگار، افزود: روز خبرنگار را به همه‌ همکارانم در اصحاب رسانه تبریک عرض می‌کنم و مایلم تأکید کنم وزارت امور خارجه از افزایش تعاملات با اصحاب رسانه و خبرنگاران با فرش قرمز استقبال می‌کند.

وزارت امور خارجه نیز امروز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن واقعه تلخ و فراموش‌نشدنی مزارشریف، یاد و خاطره شهدای این حادثه تروریستی را گرامی داشت و بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه‌ای قطعی تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار