کد خبر: 1178262
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
رئیس جمهور:
رئیس‌جمهور گفت: وزارت جهادکشاورزی و بانک مرکزی مطالبات گندمکاران را جزو «دیون ممتازه» دولت تلقی و پرداخت آن را هرچه سریع‌تر کامل کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیأت دولت، به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، افزایش مشارکت‌های مردمی و همراهی و همگرایی اجتماعی را مسئولیت بسیار مهم دولت دانست و بر اهمیت نقش دادن به بخش غیردولتی اعم از بخش‌های خصوصی و تعاونی در حوزه اقتصاد و تشکل‌های دغدغه‌مند در بخش فرهنگ و سیاست تأکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به نقش احزاب و تشکل‌ها در اصلاح امور جامعه، گره‌گشایی از مشکلات مردم و جامعه را فلسفه وجودی تشکل‌های مقبول دانست و گفت‌: تلاش برای رسیدن به قدرت، زمانی ارزشمند است که هدف، اصلاح امور جامعه، اجرای عدالت و گره‌گشایی از مردم باشد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از همکاری و همراهی خوب کشاورزان در زمینه کاشت و فروش گندم، رشد بیش از دو برابری خرید گندم نسبت به سال گذشته را محصول اعتماد کشاورزان به دولت عنوان کرد و به وزارت جهادکشاورزی و بانک مرکزی مأموریت داد مطالبات گندمکاران را جزو «دیون ممتازه» دولت تلقی و پرداخت آن را هرچه سریع‌تر کامل کنند.

رئیس‌جمهور با تأکید مجدد بر اهمیت مشورت‌پذیری مسئولان و استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها، ارتباط با نخبگان و دریافت نظرات و راهکار‌های آنان برای حل مشکلات کشور را از جلوه‌های مردمی بودن دولت سیزدهم دانست.

«به‌کارگیری ظرفیت واحد‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تخصص و مشورت حقوقدانان در اجرای قوانین مربوطه»، «اطلاع‌رسانی صحیح و به هنگام از حضور فعال دولت در تأمین کالا‌های مورد نیاز و تنظیم بازار»، «تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای آماده‌سازی و افتتاح طرح‌های عمرانی در هفته دولت و ضرورت برنامه‌ریزی برای تعمیم این اقدامات به دیگر ایام سال» از دیگر محور‌های مورد تأکید رئیس‌جمهور در این جلسه بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار