کد خبر: 1186816
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
مراسم آغازسال تحصیلی با حضور رئیس جمهور در مدرسه شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور همراه وزیر آموزش و پرورش با حضور در مدرسه شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا در آورد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در این مراسم اظهار کرد: اهمیت آموزش‌و پرورش از این جهت است که دارد نیرو سازی، کادر سازی و هویت‌سازی می ‌کند. آینده دست کسانی است که امروز در آموزش و پرورش ساخته می‌شوند، آینده سازان کشور در این مدارس ساخته می‌شود. انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران و با محوریت معلمان است. معلم، شخصیتی است که بچه از او الگو می‌گیرد، هم الگوی علمی است و هم الگوی عملی است.

وی ادامه داد: آینده دست نیروهایی است که امروز در آموزش و پرورش آموزش می‌بینند. آینده‌ کشور در مدارس در حال ساخته شدن است. به همین دلیل آموزش و پرورش خیلی اهمیت دارد. انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران با محوریت معلمان است. معلم شخصیتی است که بچه از او الگوی علمی و عملی می‌گیرد. معلمان جایگاه رفیعی دارند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «اهمیت به جایگاه معلم و تعلیم و تربیت بسیار مهم است»، ادامه داد: شغل انبیاء و اولیاء است، معلمی. معلمان قدر خود را در جایگاه تعلیم و تربیت بدانند. منزلت و شان آنان والاست. خودشان باید این شان را حفظ کنند و دیگران هم به این شان و منزلت باید توجه داشته باشند. بچه‌ها هم به معلمان‌شان توجه دارند. علم‌افزایی و معرفت‌افزایی معلمان بسیار اهمیت دارد. معلمان باید جایگاه خود در این امور با به نحوی ارتقاء دهند که همواره برای دانش‌آموزان الگو باشند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: سال گذشته بر افزایش بهره وری در آموزش و پرورش تاکید کردم، امسال هم بر این مهم تاکید می کنم و از مدیران و معلمان می خواهیم برای افزایش سطح علمی دانش آموزان تلاش کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای افزایش سطح علمی ملاک را صرفا امتحانات مدارس قرار ندهید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار