کد خبر: 1191977
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، امروز در دهمین روز عملیات طوفان الاقصی، از جزئیات طرح کابینه اضطراری تل‌آویو برای حمله زمینی به غزه و اهداف آن که دستیابی به آن بسیار دشوار و بعید به نظر می‌رسد، خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در سایه تداوم انتشار اخبار در خصوص تدارک رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه با وجود کلیه هشدارها در خصوص عواقب خطرناک آن برای رژیم اشغالگر، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه، ۱۶ اکتبر)، در دهمین روز عملیات طوفان الاقصی، گزارش داد که تل‌آویو به دنبال تحقق چه رویاها و اهدافی در حمله زمینی به نوار غزه است. اهدافی که دستیابی به آن بسیار بعید به نظر می‌رسد. 

بر اساس این گزارش، کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به نوار غزه، به دنبال سرنگونی حاکمیت حماس در غزه، از بین بردن توانمندی‌های نظامی این جنبش مقاومت و نهادهای دولتی آن و همچنین مدیریت آن در غزه و سپس آوردن نیروی بین‌المللی برای جایگزینی نیروهای حماس برای اداره غزه است. 

خبرگزاری فلسطینی «معا»، نیز با انتشار این گزارش، نوشت: رژیم صهیونیستی به دنبال از بین بردن حداکثری نیروهای رزمی حماس، انهدام انبارهای مهمات، سلاح و موشکی و تونل‌های حفاری شده آن‌ است. تل‌آویو همچنین می‌خواهد که نهادهای دولتی در غزه را از کار بیاندازد، مقامات سیاسی را هدف قرار دهد و تلاش کند این‌چنین القا کند که می‌خواهد رهبران حماس را از مردم جدا کند.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد که رژیم اسرائیل پس از سیطره بر نوار غزه و از بین بردن حماس، در نواز غزه باقی نخواهد ماند که بخواهد بار مسائل مردم غزه را بر دوش بکشد، بلکه یک نیروی بین‌المللی را برای مدیریت و بازسازی آن وارد می‌کند تا با اتکا به کمک‌ کشورهای عربی و خلیج فارس، مسؤولیت این امر را برعهده بگیرد. 

این رویاپردازی کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی در حالی است که که «کتائب شهید عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس، در واکنش به این تهدیدها، ویدئویی را منتشر کرد و به تل‌آویو در خصوص عواقب حمله زمینی به غزه هشدار داد و نشان داد که چه چیزی در انتظار سربازان اشغالگر در صورت تجاوز زمینی به غزه خواهد بود. 

تل‌آویو در حالی این روزها مردم غزه را به حمله زمینی تهدید می‌کند که در سایه انتشار خبرهایی از افزایش شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی و کشته شدن۲۸۶ نظامی اشغالگر، در نهمین روز عملیات «طوفان الاقصی»، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، از فرار دسته جمعی شماری از نظامیان اسرائیلی و مخالفت آن‌ها با شرکت در تجاوز به نوار غزه خبر داد و گزارش داد که اختلافات شدیدی میان رهبران و مقامات ارتش اشغالگر  ایجاد شده و گزارش هایی مبنی بر عقب نشینی افسران و مقامات ارشد ارتش وجود دارد.

از سوی دیگر، مقامات مسؤول و تحلیلگران اسرائیلی و غربی این روزها به شدت در خصوص هرگونه حمله زمینی به غزه به دلیل تردید‌ از توانایی ارتش اسرائیل برای مقابله زمینی با جنبش حماس هشدار می‌دهند. 

در همین راستا یک سرهنگ ارتش رژیم اشغالگر به «میدل ایست آی» می‌گوید: «عملیات زمینی به غزه، به منزله جهنمی برای نیروهای ذخیره اسرائیلی که به اندازه کافی آموزش ندیده‌اند، خواهد بود..ارتش اسرائیل از کمبود قابل توجه نیروهای ویژه مورد نیاز برای چنین عملیات بزرگی رنج می برد».

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد: «آنچه در انتظار سربازان اسرائیلی است، هر چیزی است که می توانید تصور کنید و بدتر از آن است. حمله زمینی به غزه ساده نخواهد بود و نه برای ما و نه برای آنها جالب نخواهد بود».

«علی برکه» از رهبران حماس نیز روز گذشته به سران صهیونیست گوشزد کرد که مقاومت فلسطین، خود را برای چندین ماه رویارویی با دشمن صهیونیست، آماده کرده است و غافلگیری‌های زیادی برای این دشمن در آستین دارد و تا به این لحظه از همه توانمندی نظامی خود استفاده نکرده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار