کد خبر: 1192581
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
رئیس‌جمهور در اجتماع عظیم مردم تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفت: هر قطره خون فلسطینی‌ها یک گام صهیونیست‌ها را به سقوط نزدیک می‌کند و رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها نمی‌تواند شکست خود را جبران کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در اجتماع عظیم مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در میدان انقلاب تهران گفت: امروز روز عزای عمومی برای ملت بزرگ ایران است. عزای عمومی برای امت اسلامی و عزای عمومی برای انسانیت و برای همه مردم آگاه و با وجدان است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز عزای عمومی برای ارتکاب یک جنایت هولناک بدست انسان نماهاست که به تعبیر امیرالمومنین (ع) شکل آن‌ها شبیه انسان است، اما قلب آن‌ها حیوانی است.

رئیسی گفت: کدام انسان این جنایت هولناک را قبول می‌کند. کشتن زنان و کودکان و حمله به بیمارستان و حمله به بیمارستان پایان رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر شکست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی یک نفرت عمومی در جهان نسبت به جنایات هولناک این رژیم ایجاد شده است و امروز کسی نیست که در جهان رژیم صهیونیستی را جنایتکار نداند. ۷۵ سال اشغال، تجاوز، ظلم و بیدادگری و ویران کردن خانه‌ها، کشتن زنان و زندان و شکنجه، تصرف و تجاوز به زمین‌های کشاورزی و این همه ظلم و ستم که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده و حال تصور می‌کنند با این همه ظلم و ستم‌ها می‌توانند حق مردم فلسطین را از نادیده بگیرند.

رئیس جمهور در تکمیل این بخش از اظهارات خود افزود: ابتدا با قراردادها، پیمان‌ها و شیوه‌های مختلف مذاکرات، جلسات و میز‌های مذاکره با سازمان‌های آزادی‌بخش، به هیچ کدام از قراردادهایی، چون کمپ دیوید، شرم و شیخ، اسلو پایبند نبودند و به تعبیر قرآن کریم این پیمان‌شکنان، به هیچ میثاقی وفادار نبودند.

مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی در هیچ زمانی کم‌رنگ نشده است

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: تصور کردند می‌توانند حق مردم فلسطین و جنایت‌های خود را با عادی‌سازی روابط با کشور‌های منطقه سرپوش بگذارند و حق مردم را ضایع کنند و بر جنایت‌های بشمار خود سرپوش بگذارند، اما مردم فلسطین و مردم منطقه همواره فریاد زدند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ زمان جریان ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی کم‌رنگ نشده است یک روز انتفاضه اول، یک روز انتقاضه دوم و یک روز انتفاضه سوم و چهارم، اما جوانان با ایستادگی برابر جنایات رژیم صهیونیستی حبس و شکنجه‌ها را تحمل کردند و تاکنون دست از حقوق حقه خود برنداشتند.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: با انقلاب شکوهمند اسلامی جریان مبارزات مردم فلسطین شکل دیگری به خود گرفت و آن‌ها را برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی مصمم‌تر و پیروزی را برای مردم فلسطین حتمی کرد.

وی یادآور شد که ملت فلسطین ایستادگی و مقاومت کردند به نحوی که ایستادگی و مقاومت آن‌ها باعث شد رژیم صهیونیستی دست به اقدامات جنایتکارانه بیشتری بزنند، اما آن‌ها همواره مقاومت کردند. جنگ سنگ تبدیل به جنگ با موشک شد، اما مردم مسلمان فلسطین از حق خود کوتاه نیامدند تا جایی که ظلم‌های رژیم صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین را به ستوه آورد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این اجتماع مردمی به شهرک‌سازی‌ها، تجاوزگری‌ها، بی‌احترامی به حریم مسجد الاقصی و از بین بردن کرامت انسانی و بسیاری از ظلم‌های این رژیم اشاره کرد و گفت: مجاهدان فلسطینی نشان دادند، ابتکار عمل در این میدان به دست آنهاست و با عملیات طوفان الاقصی شکست بزرگی را بر پیکره دشمن وارد کردند.

حمایت ۶ دستگاه امنیتی دیگر از رژیم صهیونیستی

آیت الله رئیسی این شکست را شکست جدی برای رژیم صهیونیستی با داشتن هفت سرویس اطلاعاتی برای امنیت این رژیم عنوان کرد و افزود: غیر از گنبدآهنین و موساد، ۶ جریان اطلاعاتی دیگر برای امنیت رژیم صهیونیستی فعال هستند، اما طوفان الاقصی و اراده مجاهدان فلسطینی شکستی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد. حال رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها نمی‌تواند شکست خود را جبران کند.

رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر شکست نظامی، شکست امنیتی و اطلاعاتی داشت. ببنید چگونه نفرت عمومی در جهان نسبت به رژیم صهیونیستی و امریکایی ایجاد شده و این تنفری که مردم جهان نسبت به جنایات آن‌ها پیدا کردند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: همه انسان‌های با وجدان و آگاه امروز از این جنایت‌های هولناک نفرت دارند و این شکستی برای رژیم صهیونیستی و آمریکاست. امروز اجماع جهانی به وجود آمده و اجتماع نسبت به جنایتکار بودن رژیم غاصب که مرتکب این همه جنایات علیه زنان و کودکان شده است.

امروز ملت‌های مسلمان منتظر اقدام موثر هستند

رئیس جمهور از سازمان‌های بین المللی و کشور‌ها که این جنایات هولناک را محکوم کردند پرسید آیا محکوم کردن آن کفایت می‌کند و ملت‌ها به محکوم کردن راضی می‌شوند و آیا اعلام انزجار کافی است؟ بنابراین امروز ملت‌های مسلمان منتظر اقدام موثر هستند.

رئیسی گفت: علاوه بر شکست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی یک نفرت عمومی در جهان نسبت به جنایات هولناک این رژیم ایجاد شده است و امروز کسی نیست که در جهان رژیم صهیونیستی را جنایتکار نداند.

رئیس جمهور این را هم گفت که حرکت سیاسی ارتباط و عادی‌سازی روابط با کشور‌ها دیگر موضوعیت خود را از دست داده است و امروز ملت‌های مسلمان و آزادزنان و آزادمردان جهان منتظر اقدام موثر هستند.

هرچه سریعتر روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی قطع شود

آیت الله رئیسی دربخش پایانی سخنان خود تصریح کرد که امت اسلامی و مردم جهان انتظار دارند بمباران مناطق مسکونی هرچه سریعتر قطع شود. بمباران مناطق مسکونی، جنایت علیه زنان و کودکان آیا این حرکت ارزش نظامی دارد؟ کدام نظامی در دنیا این حرکت را دارای ارزش نظامی می‌داند؟ زورتان به مقاومت نمی‌رسد، کودکان، زنان و مردان غیر نظامی را می‌کشید؟.

وی با تأکید بر اینکه امروز امت اسلامی و انتظار مردم دنیا از بین رفتن هرچه سریعتر محاصره مردم غزه و امدادرسانی است، اظهارداشت: آنچه مردم دنیا و امت اسلامی و آزادگان جهان انتظار دارند، قطع هرچه سریعتر روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی است، سفرای رژیم صهیونیستی در کشور‌ها اخراج و سفارتخانه‌ها بسته شوند.

رئیس جمهور این را هم گفت: در ارتباطی که با روسای کشور‌های مختلف جهان و رئیس شورای امنیت داشتم، اشاره کردم که حتی نباید یک دقیقه در قطع بمباران و رفع محاصره مردم غزه و آغاز امدادرسانی به آن‌ها تاخیر صورت گیرد که رئیس شورای امنیت گفت آن را به اطلاع شورای امنیت می‌رساند.

آیت الله رئیسی به گذشت ۱۸ ساعت از زمان آغاز بمباران و حمله به بیمارستان اشاره کرد و گفت که ما یک شاهد یک جنایت هولناک دیگری بودیم. انتظار ما از دولت مصر، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه کشور‌های اسلامی آن است که گشایش گذرگاه زمینه امدادرسانی به مردم مظلوم غزه آغاز شود.

وی تصریح کرد که این اراده و خواست ملتهاست و یقین بدانید شما نمی‌توانید در مقابل اراده ملت‌ها ایستادگی کنید. جنایاتی که در فلسطین و غزه مرتکب شدید، انتقام سختی برای همه شما جنایتکاران به دست امت اسلامی در پیش است.

مراقب خشم ملت‌های مسلمان باشید

رئیس جمهور به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان و استعداد‌های برتر کشور که تصریح کردند «اگر اقدامات سریعی برای قطع بمباران و رفع محاصره انجام نشود، بدانید جریان مقاومت تاب‌آوری ندارد» گریزی زد و گفت: مراقب باشید خشم ملت‌های مسلمان قطعی خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی یادآوری کرد: شکست بزرگی که بر جنایتکاران وارد شد و آنچه امروز در سرزمین فلسطین می‌گذرد، ما را به یاد سخن حکیمانه امام راحل می‌اندازد که فرمودند، «مساله اول جهان اسلام، فلسطین و آزادی قدس شریف است». ممکن است دیگران دیر بپندارند، اما ما معتقدیم آزادی قدس شریف نزدیک و نزدیک خواهد بود.

وی بیان داشت: ما در جمهوری اسلامی ایران اعلام کردیم سازمان‌های امدادی و هلال احمر، کمک‌های مردمی و دولتی را جمع‌آوری کرده و به وسیله کشتی و هواپیما، به نزدیکترین نقطه به غزه برساند. پیگیری کند تا این کمک‌ها به دست مردم عزیز غزه برسد.

آمادگی لازم برای امدادرسانی و احداث بیمارستان‌های صحرایی

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ما نباید لحظه‌ای برای امدادرسانی و احداث بیمارستان‌های صحرایی توقف کنیم، گفت: این آمادگی کاملا وجود دارد. نه فقط برای امداد. من به رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها می‌گویم، این آمادگی در ملت مسلمان و امت اسلامی برای حضور و دفاع از فلسطین کاملا وجود دارد.

وی یادآور شد: نه فقط امت اسلامی، مردم آزاده جهان امروز اعلام کردند اگر به این جنایت‌ها پایان ندهید، در مقابل مردم جهان قرار خواهید گرفت. امروز مردم جهان یکپارچه مدافع فلسطین هستند.

رئیس جمهور اظهار کرد: من به نام خدمتگزار ملت از شما مردم عزیز که از لحظات آغاز این جنایت هولناک در خیابان‌ها در سراسر کشور حضور داشتید و اعلام تنفر و انزجار از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و همچنین اعلام وفاداری از مردم عزیز فلسطین کردید، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

پس از فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز اجتماع‌های بزرگ مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر کشور برگزار شد.

در تهران نیز این اجتماع از ساعت ۱۵ برگزار و سخنرانی آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در این اجتماع، از دقایقی پیش آغاز شد.

اجتماع عظیم مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین ساعت ۱۵ امروز به‌صورت همزمان در میدان انقلاب تهران و میادین اصلی و آیینی شهر‌های مختلف کشور برگزار شد و طیف‌های مختلف مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، جنایات وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند.

اشغالگران صهیونیست روز سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه ۱۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رساندند.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در پانزدهم مهرماه تا این لحظه، شمار شهدای غزه به ۳۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان ۱۲۰۶۵ تن رسیده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار