کد خبر: 1192638
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
موج محکومیت حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان المعمدانی از سوی هنرمندان
هنرمندان کشورمان هر کدام به نحوی نسبت به جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در غزه واکنش نشان دادند. 
نوید پارسا
جوان آنلاین: هنرمندان کشورمان هر کدام به نحوی نسبت به جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در غزه واکنش نشان دادند. 
قساوت رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و زنان اگرچه موضوع تازه‌ای نیست، اما تکرار این جنایت این بار با هدف قرار دادن یک بیمارستان که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ غیرنظامی در غزه شد موجی از واکنش را در میان اهالی هنر در کشورمان برانگیخت. 
در میان این افراد چهره‌هایی، چون داوود میرباقری، کارگردان سریال‌های فاخر و ماندگار امام علی و مختارنامه که این روز‌ها مشغول پروژه بزرگ «سلمان فارسی» است به چشم می‌خورد. این کارگردان درباره فاجعه بیمارستان المعمدانی غزه در دلنوشته‌ای آورده: «فاجعه بیمارستان المعمدانی غزه، بسیار تکان‌دهنده و هولناک بود. آنچه رخ داد در قاموس هیچ نبرد و جنگی نمی‌گنجد. کشتار صد‌ها غیرنظامی و زن و کودک مجروح بی‌پناه هیچ توجیهی ندارد و محصول جنون جنگ‌افروزان است. این فاجعه بزرگ و جنایات رخ داده در غزه که دل‌های‌مان را به درد آورده است تسلیت می‌گویم و صبری جزیل برای بازماندگان آرزو دارم. در آخر به کلام الهی پناه می‌برم که سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا‌ای مُنقَلَبٍ ینقَلِبون؛ و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند.»
 
 واکنش فاضل نظری 
فاضل نظری، شاعر، یکی از شعرهایش را با تصویر کودکی از غزه به اشتراک گذاشت: «سیل آه خلق، سد ظلم را خواهد شکست.»
علی‌محمد مؤدب، شاعر، هم با انتشار تصاویری از بمباران بیمارستان المعمدانی، شعر معروف «دیده بگشا بر ستم، در این فریبستان علی!» را بازنشر و پیشنهاد داده است که به مناسبت این جنایت، همه شاعران در مکانی جمع شوند و شعرسرایی کنند. 
محمدرضا روزبه، شاعر، تصویری را از حمل یک پیکر شهید در غزه به همراه شعری از خود منتشر کرد: گفتی: چگونه‌ای؟ لبریز اشک و خون و جنونم، چه گویمت؟ از چشم‌های شعله‌ورم، غزه می‌چکد، خاورمیانه‌ای‌ست درونم، چه گویمت؟
علیرضا خمسه، بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون کشورمان، با انتشار تصویری تلخ از کودک بی‌جان در دستان پدرش به کشتار کودکان فلسطینی واکنش نشان داد و نوشت: «گاهی کلمات درد دارد، اما صدا ندارد کشتن ده‌ها کودک بی‌گناه جنایت فوق بشری است.»
سیدرضا میرکریمی، کارگردان سینما، با انتشار شعری از محمود درویش به این جنایت واکنش نشان داد: اگر از تو درباره غزه پرسیدند، پس بگو در آنجا شهیدی است که شهیدی آن را حمل می‌کند و شهیدی از وی عکس می‌گیرد و شهیدی او را بدرقه می‌کند و شهیدی بر وی نماز می‌خواند. 
محسن چاوشی، خواننده، نیز در پستی اینستاگرامی که تصاویری از جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی و کودکان زخمی را نشان می‌دهد، نوشت: «نفرین به جنگ.»
مصطفی راغب، خواننده، نیز قتل عام نزدیک به هزار نفر در بیمارستان را دردآور خواند و نوشت: «لعنت به ظلم، لعنت به ظالم، و ظالمان اسرائیلی.»
حسین فرح‌بخش، تهیه‌کننده سینما، با انتشار تصویری تلخ از دو کودک فلسطینی در کنار آوار خانه‌های‌شان نسبت به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده است. 
 این جنگ نیست نسل‌کشی است
محمد بحرانی، صداپیشه و بازیگر، نیز با هشتگ «مرگ بر جنگ» در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی نوشته است: یه موقع جنگ هم قوانینی داشت. این جنگ نیست. نسل‌کشی است. بیست و چند سال است که برای بچه‌ها برنامه می‌سازم به امید بهتر شدن جهان برای آدم‌های آینده، اما دیگه ناامیدم. 
گرشا رضایی، خواننده پاپ، هم با انتشار تصویری تلخ از کودکان آسمانی با بال فرشتگان به کشتار کودکان، با هشتگ نفرین به جنگ به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. 
وحید امیرخانی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس، با انتشار تصویری از تکه نان در دستان کودک مجروح نوشته است: «این دست‌های کوچک گره‌های بزرگی را باز خواهند کرد.»
زیبا کرمعلی، بازیگر، نیز نوشت: خون مردم اسرائیل برای دنیا رنگین‌تر از بچه‌های فلسطینه؟
 
 به کدام آیین‌اید؟
خسرو نقیبی، فیلمنامه‌نویس، منتقد سینما و روزنامه‌نگار، هم در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی و فاجعه بیمارستان غزه نوشت: «بیمارستان می‌زنید؟ ضجه‌های دختربچه نشسته بر زمین، روانم را ویران کرد آدمید شماها؟ به کدام آیین‌اید؟»
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، نیز با انتشار تصاویری از بیمارستان المعمرانی، از قول سخنگوی امداد و نجات غزه نوشت: بیمارستان المعمدانی دیگر زخمی ندارد. دیگر هیچ کسی در بیمارستان رنج نمی‌کشد. همه راحت شدند و در آتش سوختند!
محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده سینما، هم جمله خبرنگار الجزیره که نوشته بود «به سختی می‌توان یک بدن کامل با تمام اعضایش در بیمارستان پیدا کرد» را به اشتراک گذاشت. 
فرزاد حسنی، مجری، در مطلبی نوشت: هر کس در مورد جنایتکار بودن اسرائیل اگر و امایی بیاورد، باید دهانش را جر داد؛ اسرائیل شر مطلق است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار