کد خبر: 1193879
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
رئیس جمهور:
رئیس جمهور گفت: اوضاع غمبار این روزهای غزه، مایه شرمساری کسانی است که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند.

جوان آنلاین: رئیسی، امروز سه‌شنبه در آیین دریافت استوارنامه «عماد الرحمونی» سفیر جدید جمهوری تونس، با توجه به اراده جدی جمهوری اسلامی ایران و تونس در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، تصریح کرد‌: با اراده موجود میان دو کشور قطعا گام‌های مهمی در جهت افزایش و توسعه روابط برداشته خواهد شد.

به گزارش صداوسیما، رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدید‌ها و تحریم‌ها به توانمندی‌ها و تجربیات بسیاری خوبی دست یافته است، بر آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن این توانمندی‌ها و تجربیات با کشور دوست و برادر، تونس، تأکید کرد.

رئیسی، همچنین مذاکره هیئت‌های سیاسی و فعال شدن کمیته‌های مشترک میان دو کشور را در مسیر ارتقا و توسعه سطح روابط، حائز اهمیت دانست و ابراز امیداوری کرد به‌زودی، فصل جدیدی از تعامل میان ایران و تونس گشوده شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، مواضع دولت تونس در پیگیری مجدانه حقوق ملت فلسطین، به‌ویژه مواضع قاطعانه، انسانی و اسلامی رئیس جمهور این کشور در رد عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را قابل قدردانی دانست و با تأکید بر اهمیت انسجام کشور‌های اسلامی در کوتاه کردن دست مستکبران از جهان اسلام و تأمین منافع ملت‌های مسلمان، از جمله ملت فلسطین، تصریح کرد‌: اوضاع غمبار و جنایات ضد انسانی که این روز‌ها به عاملیت رژیم صهیونیستی و با حمایت مستقیم آمریکایی‌ها در غزه رقم می‌خورد، مایه شرمساری آن دسته از کشور‌هایی است که به سمت عادی‌سازی روابط با این رژیم نژادپرست و جنایتکار رفته‌اند.

سفیر جدید جمهوری تونس نیز در این مراسم با توجه به پیوند‌های مشترک دینی و فرهنگی میان ایران و تونس، بر اراده جدی کشور خود برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه بخش‌ها به‌ویژه افزایش سطح مناسبات تجاری و اقتصادی تأکید کرد.

«عماد الرحمونی»، همگرایی کشور‌های اسلامی در تحقق آرمان ملت فلسطین را ضروری و حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: تونس هم مانند جمهوری اسلامی ایران تا احقاق کامل حقوق ملت فلسطین در کنار آنان می‌ایستد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار