کد خبر: 1193905
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که باید هرچه سریع‌تر آتش‌بس در غزه برقرار و کشور مستقل فلسطین تشکیل شود.

جوان آنلاین: دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه درباره تحولات غزه به خبرنگاران گفت: باید هر چه سریع‌تر آتش بس در نزاع میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین برقرار و کشور مستقل برای فلسطینی‌ها ایجاد شود.

به گزارش مهر، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در ادامه اضافه کرد: از تمامی فرصت‌ها برای ارتباط با تمام طرف‌های درگیر در خصوص آزادی شهروندان روس که در دست حماس هستند استفاده می‌کنیم. ما نگران شهروندان خود هستیم و این تلاش‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

دیمیتری پسکوف، در پاسخ به این سوال که حماس چند اسیر روس را در اختیار دارد، گفت: پاسخ تقریبی درست نیست، نمی‌توانم عدد دقیقی در این باره بگویم.

از سوی دیگر، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه اخیرا در این خصوص گفته بود: ما معتقدیم که غلبه بر بحران بدون حل مشکل کلیدی از طریق ایجاد دو دولت بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل غیرممکن است. مسکو و آنکارا از طریق کانال‌های دیپلماتیک در مورد راه‌های احتمالی حل و فصل مناقشه میان اشغالگران قدس و مظلومان فلسطینی در تماس هستند.

وی در پاسخ به سئوال خبرگزاری تاس درباره ابتکار آنکارا برای ایجاد مکانیسم کشور‌های ضامن برای حل بحران کنونی، گفت: از کانال‌های دیپلماتیک استفاده می‌شود و ما با همه شرکا و همه بازیگران در تماس هستیم. مواضع روسیه کاملاً شناخته شده است؛ همانطور که رئیس جمهور و وزارت امور خارجه آن را روشن کرده اند. ما معتقدیم که غلبه بر بحران بدون حل مشکل اصلی از طریق ایجاد دو کشور بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل غیر ممکن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار