کد خبر: 1194160
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «جوان» تشریح کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است اهمیت بسیار مهم شفافیت جریان کالایی به وسیله سامانه مؤدیان در بخش مربوط به امکان سیاستگذاری اقتصادی است که علاوه بر شفافیت اقتصادی، امکان ایجاد فاکتور الکترونیک و محاسبه دقیق مالیات و رهگیری کامل کالا از ورود تا خروج را خواهیم داشت. این موضوع علاوه بر امکان تعیین مالیات واقعی، به شناسایی طیف وسیعی از مؤدیان مالیاتی نیز منجر خواهد شد.

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به ویژگی‌های قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی گفت: اگر ما بخواهیم به اطلاعات درستی در زمینه کالا‌ها دسترسی پیدا کنیم و شفافیت هم ملاک کار قرار گیرد، باید به قانون فوق توجه لازم را داشته باشیم.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید با جلوگیری از فرار مالیاتی و جلب اعتماد مردم به مالیات‌ستانی بپردازیم، گفت: بالاخره مردم هم باید اعتماد لازم را در زمینه مالیات ستانی داشته باشند تا اگر قرار است سامانه مؤدیان در این بخش فعالیت کند، به درستی بدانند این مسئله به نفع خودشان هم است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنابراین باید در راستای قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی ارائه آموزش لازم لحاظ شود ولی باید سریع‌تر این قانون کلیدی و مهم مصوب شود تا بتوانیم شاهد اثرات بسیار خوب و متعدد آن بر فضای اقتصادی کشور و اصلاح نظام مالیاتی باشیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: براساس برخی قوانین، معافیت‌هایی برای مؤدی در نظر گرفته شده، اما شرط اصلی این است که هم مؤدی و هم دستگاه مالیات ستان باید کنار هم شفاف عمل کنند، بنابراین لازمه این مسئله آموزش است. اگر این مهم مدنظر قرار گیرد هم درآمد‌های مالیاتی محقق خواهد شد و هم از این طریق جلوی فرار مالیاتی افراد گرفته می‌شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع با در نظر گرفتن قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی به درستی می‌توان جلوی فرار مالیاتی را گرفت، چراکه قانون فوق پیش‌بینی‌های لازم را داشته است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مزایای بسیار مهم سامانه مؤدیان در شفافیت جریان کالایی، فاکتور الکترونیک و صدور آن را از دیگر مزایای این شفافیت جریان کالایی بیان کرد و گفت: با در نظر گرفتن قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی می‌توان به شناسایی مالیات واقعی پرداخت و به صورت هوشمندانه معافیت‌هایی اعمال کرد. اهمیت بسیار مهم شفافیت جریان کالایی به وسیله سامانه مؤدیان در بخش مربوط به امکان سیاستگذاری اقتصادی است که علاوه بر شفافیت اقتصادی، امکان ایجاد فاکتور الکترونیک و محاسبه دقیق مالیات و رهگیری کامل کالا از ورود تا خروج را خواهیم داشت. این موضوع علاوه بر امکان تعیین مالیات واقعی به شناسایی طیف وسیعی از مؤدیان مالیاتی نیز منجر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار