کد خبر: 1194984
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
اسرائیلی‌ها یک بیمارستان دیگر در غزه را تهدید به بمباران کرده‌اند، بیمارستان قدس که ۱۴ هزار مجروح و بیمار و آواره در آن پناه گرفته‌اند.

جوان آنلاین: اسرائیلی‌ها یک بیمارستان دیگر در غزه را تهدید به بمباران کرده‌اند، بیمارستان قدس که ۱۴ هزار مجروح و بیمار و آواره در آن پناه گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین‌الیوم، سخنگوی هلال احمر فلسطین اعلام کرد که مسئولان این سازمان شدیداً از سمت اشغالگران صهیونیست تهدید شده‌اند تا فوراً بیمارستان قدس را در نوار غزه تخلیه کنند، جایی که در حال حاضر ۱۴ هزار بیمار، مجروح و آواره در این بیمارستان پناه گرفته‌اند و بمباران آن، یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی جهان خواهد بود. در شرایطی که تنها ۱۰ روز از بمباران بیمارستان المعمدانی می‌گذرد، جنگنده‌های اسرائیلی طی روز‌های اخیر چندین مرتبه محوطه‌های اطراف بیمارستان قدس را در غزه بمباران کرده‌اند و هر لحظه ممکن است این بیمارستان بمباران و با خاک یکسان شود و فاجعه و کشتار بزرگ دیگری رقم بخورد.
در تازه‌ترین مورد، عصر دیروز منابع در غزه گفتند که اطراف ضلع شرقی و جنوبی بیمارستان قدس تحت حملات شدید نیرو‌های هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. مدیر بیمارستان قدس در گفتگو با الجزیره، حتی درباره بمباران محوطه اطراف بیمارستان نیز هشدار داده و گفته که بمباران اطراف بیمارستان به دلیل وجود مخازن اکسیژن می‌تواند منجر به انفجار در داخل بیمارستان شود. او گفته است: «ما از همه می‌خواهیم پس از هدف قرار گرفتن اطراف بیمارستان مداخله کنند، زیرا بیش از ۱۴ هزار شهروند در آنجا هستند. همزمان، یک مسئول سازمان هلال احمر در فلسطین بامداد یک‌شنبه به شبکه «الجزیره» گفته که تجهیزات پزشکی که به دست ما رسیده، قطره‌ای در برابر دریای نیاز بیمارستان‌های غزه است و تأکید کرده به رغم همه درخواست‌های بین‌المللی، نتوانستند سوخت لازم برای بخش بهداشت را به غزه بیاورند: «ما بیشتر ذخایر استراتژیک سوخت را مصرف کرده‌ایم و تمام شدن آن به یک وضعیت فاجعه‌بار منجر می‌شود.» همچنین رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته که «بیمارستان‌های فعال در غزه به دلیل تمام‌شدن تجهیزات پزشکی در آستانه فروپاشی هستند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار