کد خبر: 1196246
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
در یک‌ماهگی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، موج مخالفت‌های جهانی علیه اشغالگران هم گسترش یافته است و از غرب آسیا تا امریکای لاتین، جملگی خواستار پایان دادن به وحشی‌گری صهیونیست‌ها شده‌اند.

جوان آنلاین: در یک‌ماهگی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، موج مخالفت‌های جهانی علیه اشغالگران هم گسترش یافته است و از غرب آسیا تا امریکای لاتین، جملگی خواستار پایان دادن به وحشی‌گری صهیونیست‌ها شده‌اند.
با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که به شهادت و زخمی شدن بیش از ۳۰ هزار نفر منجر شده است، جنبش‌های مردمی در جهان به حرکت درآمده و هر روز با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در سراسر جهان با مردم مظلوم غزه اعلام همبستگی می‌کنند. سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر روز شنبه طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «پیامم خطاب به دولت‌های کشور‌های دوست و برادر اردن، مصر، لبنان و سوریه، کشور‌های همسایه جمهوری عزیز فلسطین به پایتختی قدس است. امیدواریم که اجازه دهید برادر صدری شما در کشور برادر و دوست عراق، با کمک‌های غیرنقدی مانند آب، غذا، دارو، سوخت، با هماهنگی شما، به مرز‌های فلسطین عزیز برسند.» به گزارش المیادین، رهبر جریان صدر ابراز امیدواری کرد که این کشور‌ها امکان تحصن میلیونی مسالمت‌آمیز و بشردوستانه صدری‌ها و مردم سایر کشور‌های عربی و اسلامی را طی روز‌های آینده در مرز‌های مشترک با فلسطین فراهم کنند زیرا «موافقت این کشور‌ها با این درخواست، افتخاری خواهد بود که در تاریخ و آینده ثبت خواهد شد.»
در کشور‌های غربی هم اعتراضات گسترده‌ای علیه صهیونیست‌ها به راه افتاده است و در تازه‌ترین تحول، گروهی از معترضان امریکایی در ایالت کالیفرنیا روز جمعه مانع از خروج یک کشتی نظامی از بندر اوکلند در این ایالت شدند که قرار بود یک محموله نظامی را در حمایت از عملیات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین حمل کند. به گزارش «نیوزویک»، مرکز سازماندهی و منابع عربی که رهبری این تظاهرات را در کالیفرنیا به عهده داشته به خبرگزاری‌های محلی گفته است که حدود هزار نفر معترض و حامی مردم فلسطین در این تظاهرات گسترده علیه حمایت نظامی امریکا از رژیم صهیونیستی شرکت کردند. همچنین به گزارش «اکسیوس» قرار بود شنبه شب به وقت محلی تظاهراتی با نام «راهپیمایی ملی در واشینگتن: فلسطین را آزاد کنید» در واشینگتن دی‌سی برگزار شود که سازمان‌دهندگان آن در جریان این راهپیمایی خواستار پایان دادن به کمک‌های امریکا به رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس خواهند شد. از سوی دیگر، در جدیدترین تحصن حامیان فلسطین در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در شهر لندن، صد‌ها تن از معترضان ایستگاه راه‌آهن «کینگز کراس» در این شهر را به تسخیر خود در آورده و خواستار برقراری آتش‌بس در فلسطین شدند. به نوشته روزنامه «دیلی‌میل»، پلیس حمل‌ونقل انگلیس این تحصن را به این بهانه که برای سرویس‌دهی قطار‌ها خطرآفرین است ممنوع کرده و به شرکت‌کنندگان در آن نسبت به اینکه با خطر دستگیری روبه‌رو می‌شوند، هشدار داد. همچنین، تعدادی از برزیلی‌های حامی فلسطین هم در اعتراض به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، در منطقه ساحلی معروف «کوپاکابانا» در ریودوژانیرو، ماکتی از اجساد کفن‌پوش را در ساحل به نمایش گذاشتند. در فیلم‌هایی که از برزیل منتشر شده، مردم این کشور در حمایت از کودکان غزه به ماکت اجساد احترام گذاشته و به آن‌ها شاخه گل تقدیم می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار