کد خبر: 1196671
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰

در راستای توسعه شبکه فیبر رسانی به منازل و شبکه ملی اطلاعات ۲۶۵ کیلومتر در ۲۲ شهر در سال جاری انجام شد.
علیرضا لطفی مدیر مخابرات منطقه مرکزی استان مرکزی با بیان اینکه ۵۰۰ نقطه در این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل است و پیش‌بینی شده تا پایان سال به ۶۵۰ نقطه برسد، گفت: در راستای توسعه شبکه فیبر رسانی به منازل و شبکه ملی اطلاعات ۲۶۵ کیلومتر در ۲۲ شهر در سال جاری انجام شده که امید است تا پایان سال به ۴۰۰ کیلومتر برسد.
وی افزود: در صورت تحقق این مهم، ۵۰ درصد عملکرد در سال جاری محقق می‌شود و ۵۰ درصد مربوط به عملکرد سال‌های گذشته است. این مسئول ادامه داد: تکنولوژی فیبر نوری ۲۰ سال است که در کشور و استان مرکزی استفاده می‌شود که تاکنون حجم خوبی از کابل‌های فیبرنوری در جامعه و این استان ایجاد شده است. لطفی گفت: در دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت نوری در کشور هدفگذاری شده که سرعت شتابنده‌ای در توسعه فیبر ایجاد شده است.
وی افزود: ۴ هزار و ۷۳۲ کیلومتر فیبر نوری در استان مرکزی وجود دارد که هزار و ۲۴۲ کیلومتر آن شهری است و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر در ۲۵۹ روستا ایجاد شده که کاربرد آن در روستا‌ها برای انتقال اطلاعات و سرویس خانگی نیست.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی استان مرکزی با بیان اینکه هزار و ۹۰ کیلومتر فیبر بین راهی نیز در استان مرکزی وجود دارد، اعلام کرد: پتانسیل بسیار زیادی در استان در این راستا وجود دارد که جزو دارایی‌های نظام و مخابرات است. لطفی تصریح کرد: ۶۰۴ هزار تلفن ثابت در استان مرکزی وجود دارد که ۶۰۴ هزار خط آن در ۱۴ شهر دارای فیبر است. وی گفت: مشترکان دیتا در استان مرکزی ۱۵۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳ هزار و ۳۴۳ مورد به شکل اف تی تی اچ است. این مسئول افزود: به طور متوسط هر یک کیلومتر فیبر نوری ۴ تا ۵/۴ میلیارد ریال هزینه دارد و تاکنون در شهر اراک ۶۰۰ کیلومتر فیبر ایجاد شده است. لطفی با اشاره به بدهی مشتریان به این شرکت خاطرنشان کرد: بیشترین بدهکاران به مخابرات این استان دستگاه‌های دولتی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار