کد خبر: 1196755
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
به موازات تداوم تظاهرات‌ها در سطح جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها، شماری از اعضای حزب کارگر در انگلیس به منظور حمایت از آتش‌بس در غزه استعفا کردند. در استرالیا هم نخستین سناتور زن مسلمان در پارلمان، پس از سخنانی آتشین در مجلس سنا، به همراه تعدادی از نمایندگان از مجلس خارج شد

جوان آنلاین: به موازات تداوم تظاهرات‌ها در سطح جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها، شماری از اعضای حزب کارگر در انگلیس به منظور حمایت از آتش‌بس در غزه استعفا کردند. در استرالیا هم نخستین سناتور زن مسلمان در پارلمان، پس از سخنانی آتشین در مجلس سنا، به همراه تعدادی از نمایندگان از مجلس خارج شد.
۱۱ عضو حزب کارگر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند که به دلیل تصمیم سِر کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس مبنی بر پافشاری نکردن برای آتش‌بس در جنگ غزه، استعفا کردند. در این بیانیه آمده است که رهبر حزب کارگر یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد که به نگرانی‌های ما توجه کند یا دیدگاه جوامع ما را قبول کند. این ۱۱ نفر عضویت‌شان در حزب کارگر را با توجه به خودداری رهبر این حزب از درخواست آتش‌بس در غزه، «غیرقابل توجیه» خواندند. در نقطه‌ای دیگر از جهان یعنی استرالیا، مهرین فاروقی، نخستین سناتور زن مسلمان در پارلمان این کشور در جریان سخنرانی‌اش در مجلس سنا، اعضای حزب کارگر را به دلیل عدم واکنش به جنگ غزه «بزدل» خواند. وی پس از صدور بیانیه اعتراض‌آمیزش در مجلس سنا به همراه ده‌ها تن از نمایندگان حزب سبز از این مجلس خارج شد. فاروقی در اظهاراتی تند علیه مجلس سنا گفت: «وقتی پای فلسطین به میان می‌آید، ائتلاف از نظر اخلاقی مردود است. اعضای حزب کارگر در جریان جنگ غزه خود را بزدل‌هایی بی عاطفه و بی‌رحم نشان داده‌اند.» وی گفت: «شما کشتار هزاران فلسطینی از سوی اسرائیل را تماشا می‌کنید و اسرائیل را محکوم نمی‌کنید. از درخواست برقراری آتش‌بس خودداری می‌کنید در حالی که ما اینجا نمی‌توانیم بنشینیم و نظاره کنیم که شما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهید.» او خطاب به مجلس سنا گفت: «سخنان دروغ جلوی این جنایت جنگی را نخواهد گرفت و ما امروز اعتراضات مردم را به داخل مجلس می‌آوریم. فلسطین را آزاد کنید.» در حمایت از اظهارات فاروقی، «جنت رایس»، سناتور کوئینزلند نیز هنگام خروج از مجلس تصویری از پرچم فلسطین را بالای سرخود گرفت. فاروقی در شبکه اجتماعی ایکس هم نوشت: «مانند میلیون‌ها استرالیایی دیگر، ما هم از قتل عام ۱۰ هزار نفر در غزه از سوی اسرائیل شوکه، وحشت‌زده و خشمگین هستیم.»
خشم جهانی از نسل‌کشی صهیونیست‌ها، هزاران هوادار فلسطین را روز یک‌شنبه در «تورنتو» و «اتاوا» در کانادا به خیابان کشید. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. شهروندان معترض ترکیه‌ای نیز در شهر آدانا تجمعی اعتراضی را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل پایگاه نظامی اینجرلیک برگزار کردند. پلیس ترکیه با گاز اشک‌آور و ماشین‎‌های آب‎پاش با معترضان برخورد کرد. تصاویری که از این تجمع در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهند صد‌ها نفر از تظاهرات‌کنندگان که پرچم فلسطین را تکان می‌دهند در زمینی خالی از دست نیرو‌های پلیس که آن‌ها را با سلاح آب‌پاش هدف قرار می‌دهند، فرار می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار