کد خبر: 1197503
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

به رغم ادعای مقامات امریکایی مبنی بر توقف «چهار ساعته» جنگ در غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، رژیم صهیونیستی به این وقفه کوتاه‌مدت هم وقعی ننهاد و دیروز با قدرت تمام بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های غزه را بمباران کرد؛ اقدامی که تلاش‌های میانجیگرانه مصر و قطر را برای توقف درگیری‌ها و آزادی اسرا که حماس برای آن اعلام آمادگی کرده، مختل خواهد کرد.
کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد اسرائیل با توقف حملات به مدت روزی چهار ساعت موافقت کرده است. به گزارش اسکای‌نیوز، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره وقفه روزانه چهارساعته در جنگ که پیش از این جان کربی، مقام شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد، گفت: «این وقفه چهارساعته برای جابه‌جایی غیرنظامیان و همچنین آزادی اسرا نیاز است و ما امیدوارم ادامه داشته باشد. این وقفه به غیرنظامیان اجازه می‌دهد مناطق جنگی را ترک کنند، کمک‌ها ارسال شود و گروگان‌ها آزاد شوند. دو کریدور بشردوستانه وجود خواهد داشت که به ساکنان غزه اجازه می‌دهد از مناطق جنگی در شمال غزه خارج شوند.»
با این حال، صهیونیست‌ها دیروز هم از زمین، هوا و دریا غزه را هدف قرار دادند و خبری از وقفه کوتاه هم نبود. به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرده که «توقف‌های تاکتیکی و محلی برای کمک‌های بشردوستانه» رخ خواهد داد، اما این توقف‌ها به معنای «آتش‌بس» نیستند. یکی از واحد‌های ارتش اسرائیل گفت که دالان‌هایی برای خروج غیرنظامیان از شمال غزه باز شده‌اند. از سوی دیگر، برخلاف ادعای امریکایی‌ها در بیانیه‌ای که از سوی دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صادر شده، اشاره‌ای به برقراری وقفه‌های بشردوستانه چهارساعته نشده است. توقف چهار ساعت در روز تنها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه است و صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها با آتش بس مخالفت کرده‌اند، زیرا آن را تسلیم در برابر حماس می‌دانند. همزمان با حملات گسترده اسرائیل به غزه، مصر و قطر هم به دنبال یافتن راه‌حلی برای پایان تنش‌ها و آزادی اسرا هستند. به گزارش روزنامه العربی‌الجدید، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش روز پنج‌شنبه با هیئتی متشکل از «خالد مشعل و خلیل الحیا» از دیگر رهبران حماس وارد مصر شد و با سرلشکر عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات این کشور دیدار و درباره وضعیت کنونی نوار غزه گفتگو کردند. همچنین یک مقام امریکایی تأیید کرد که ویلیام برنز، رئیس سیا روز پنج‌شنبه در دوحه با دیوید بارنیا، رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست وزیر قطر در مورد آزادی اسرای در دست حماس گفتگو کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار