کد خبر: 1197636
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان اعلام کرد: کلمات از توصیف آنچه در غزه رخ می دهد و هدف قرار دادن بیمارستانها و مراکز عبادی و مدارس به شکل وحشیانه عاجز است.

جوان آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان اعلام کرد: کلمات از توصیف آنچه در غزه رخ می دهد و هدف قرار دادن بیمارستانها و مراکز عبادی و مدارس به شکل وحشیانه عاجز است.

به گزارش مهر، وی افزود: مادرانی را مشاهده می کنیم که کودکان جان داده خود را در آغوش گرفته اند و پدرانی که به دنبال افراد خانواده خود در میان آوار می گردند.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد: اسرائیل به دنبال انتقام گیری از تحولات هفتم اکتبر با کشتن افراد بی گناه و کودکان و زنان است.

اردوغان افزود: ۷۳ درصد از افرادی که جان خود را در غزه و کرانه باختری از دست داده اند از زنان و کودکان هستند و این حملات دیوانه وار قابل درک نیست.

وی گفت: کشورهای غربی حتی خواهان آتش بس هم نشده اند. هر آنکه بر ظلم سکوت می کند در آن شریک است.

غرب و آمریکا ازحقوق بشر دم می زنند اما متاسفانه در برابر اقدامات اسرائیل کاری انجام نمی دهند. کمک های بشردوستانه باید متوقف شود و سوخت به بیمارستانها برسد. غزه ای که از کمکهای بشردوستانه محروم شده شبیه جهنم است و ما باید تلاشی برای مجازات اسرائیل به خاطر جنایاتش انجام دهیم. باید شورای حقوق بشر و دادگاه بین المللی کیفری در برابر جنایات اسرائیل اقدامی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار