کد خبر: 1198260
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
الجزیره با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای به این نتیجه رسیده که تعداد خودرو‌های زره‌پوش اعم از تانک، نفربر و بولدوزر در شمال غربی نوار غزه از ۳۸۳ دستگاه در سوم نوامبر به ۲۹۵ دستگاه در ۸ نوامبر کاهش یافته است. همزمان، دیروز تصاویری از شمار زیادی تانک منهدم شده اسرائیلی در غزه منتشر شد.

جوان آنلاین: الجزیره با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای به این نتیجه رسیده که تعداد خودرو‌های زره‌پوش اعم از تانک، نفربر و بولدوزر در شمال غربی نوار غزه از ۳۸۳ دستگاه در سوم نوامبر به ۲۹۵ دستگاه در ۸ نوامبر کاهش یافته است. همزمان، دیروز تصاویری از شمار زیادی تانک منهدم شده اسرائیلی در غزه منتشر شد.
مرور بیانیه‌های قسام تا حوالی ساعت ۸ دیشب نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۰ ساعت ۹ تانک اسرائیلی منهدم شده است. همزمان، عصر دیروز تصویری منتشر شد که انبوهی از تانک‌های منهدم شده اسرائیل را در غزه نشان می‌دهد. کانال شبکه خبری بلومبرگ در توضیح این تصویر نوشته است: «تصویری که تعداد زیادی تانک و خودروی اسرائیلی را نشان می‌دهد که در جریان نبرد‌های شهر غزه به دست حماس منهدم شدند» و منابع فلسطینی هم می‌گویند که اشغالگران تانک‌های تخریب شده خود را در غزه رها و فرار می‌کنند. الجزیره با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای برآوردی انجام داده و گزارش کرده که تعداد تانک‌ها و خودرو‌های زرهی بزرگ، یعنی خودرو‌های زرهی ردیابی شده در غزه در فاصله ۳ تا ۸ نوامبر به شدت کاهش یافته و از ۳۸۳ به ۲۹۵ کاهش یافته است. سرلشکر فایز الدویری در تحلیل این اطلاعات الجزیره گفته که بنا به منطق نظامی با توجه به اینکه ارتش اسرائیل در حال هجوم بوده است، نمی‌توان گفت که این تانک‌ها به خارج از نوار غزه بازگشته‌اند، بلکه این ۸۸ تانک و خودروی نظامی در این بازه پنج روزه منهدم و از خدمت خارج شده‌اند. اسرائیلی‌ها به طور رسمی هیچ کدام از این گزارش‌ها را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند ولی حماس روز شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به طور شبانه روزی در نوار غزه حملات دردناکی را از ما دریافت می‌کند و با هر متر پیشروی تعداد زیادی از سربازان و تانک‌های آن‌ها را تارومار می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار