کد خبر: 1198499
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سیل حملات موشکی گروه‌های مقاومت عراق به پایگاه‌های امریکا، امنیت و آسایش را از مقامات کاخ سفید سلب کرده است و برای توقف این عملیات روزانه دست به دامن بغداد شده‌اند تا جلوی عملیات حشدالشعبی را بگیرد.

جوان آنلاین: سیل حملات موشکی گروه‌های مقاومت عراق به پایگاه‌های امریکا، امنیت و آسایش را از مقامات کاخ سفید سلب کرده است و برای توقف این عملیات روزانه دست به دامن بغداد شده‌اند تا جلوی عملیات حشدالشعبی را بگیرد.
در چهلمین روز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تداوم کشتار غیرنظامیان، گروه‌های مقاومت در منطقه هم در دفاع از مردم فلسطین، به حملات موشکی به پایگاه‌های امریکا در سوریه و عراق اقدام می‌کنند. گروه «مقاومت اسلامی عراق» روز سه شنبه با صدور بیانیه ای، تأیید کرد که محل استقرار اشغالگران امریکایی در میدان نفتی «العمر» واقع در دیرالزور سوریه را با هواپیما‌های بدون سرنشین هدف حمله قرار داده است. کانال صابرین‌نیوز نیز خبر داد که پایگاه امریکایی در روستای «الخضرا» در عمق سوریه با چند پهپاد مورد حمله قرار گرفت. این حملات متوالی به مواضع غیرقانونی امریکا در منطقه، نگرانی مقامات واشینگتن را در پی داشته است و برای رفع این حملات دست به دامن دولت عراق شده‌اند.
جاسم محمد جعفر، عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از فشار‌های واشینگتن به دولت محمدشیاع السودانی، نخست وزیر این کشور برای توقف حملات مقاومت به پایگاه‌های امریکایی در خاک عراق خبر داد. پیش‌تر نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در سفر به عراق، از السودانی خواسته بود برای توقف حملات گروه‌های مقاومت و ایران به پایگاه‌های امریکا تلاش کند. این درحالی است که گروه‌های حشدالشعبی بار‌ها هشدار داده‌اند مادامی که جنایات اشغالگران در غزه ادامه دارد، تمام پایگاه‌های امریکا هدف مشروع آن‌ها خواهد بود. از سوی دیگر، امریکا برای جلوگیری از حملات مجدد نیرو‌های مقاومت، به لفاظی روی آورده است. جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید شامگاه دوشنبه در مصاحبه با فاکس‌نیوز مدعی شد که واشینگتن به دنبال مقابله با ایران نیست، اما برای تضعیف توان سپاه پاسداران و نیرو‌های تحت حمایت ایران در هدف قرار دادن نیرو‌های امریکایی تلاش خواهد کرد. واشینگتن در چند روز گذشته مدعی شده که در پاسخ به ده‌ها حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های نظامی آن در منطقه، برخی پایگاه‌های نظامی منسوب به ایران و گروه‌های وابسته به آن را در سوریه هدف حملات هوایی قرار داده است. این در حالی است که ایران پیش‌تر، حضور نظامی مستقل در سوریه را رد کرده و گفته بود که تنها به شکل مستشاری و با دعوت دولت قانونی سوریه، برای کمک به مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در این کشور حضور دارد. افزون بر این، ایران موضوع دستور دادن یا کنترل نیرو‌های مقاومت منطقه برای حملات تلافی‌جویانه‌شان به منافع امریکا در منطقه را رد کرده و گفته که تصمیم‌گیرنده خودشان هستند.
از سوی دیگر، همزمان با حملات گروه‌های عراقی به مواضع امریکا، جنبش انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان هم سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های خود مورد نوازش قرار می‌دهند. به گزارش المیادین، سیدعبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله دیروز از حمله جدید موشکی و پهپادی رزمندگان یمنی به سرزمین‌های اشغالی خبر داد و تأکید کرد: «اگر گذرگاه زمینی برای رسیدن به فلسطین اشغالی فراهم شود، صد‌ها هزار مجاهد یمنی برای مقابله مستقیم با دشمن صهیونیستی وارد میدان خواهند شد.» رزمندگان حزب‌الله هم روز سه‌شنبه با دو موشک کورنت مواضع ارتش صهیونیستی را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار