کد خبر: 1199884
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین پردیس نوآوری فرهنگ و هنر کشور عنوان شد
از نقاط غفلت ما در حوزه کودک و نوجوان بود، بنابراین باید اصلی‌ترین نقطه فعالان فرهنگی ما این حوزه باشد. این کارستان باید خود را به‌عنوان یک ضلع متعهد به نقش‌آفرینی در ساخت و توسعه زیست‌بوم فرهنگی بداند.
مصطفی محمدی

از نقاط غفلت ما در حوزه کودک و نوجوان بود، بنابراین باید اصلی‌ترین نقطه فعالان فرهنگی ما این حوزه باشد. این کارستان باید خود را به‌عنوان یک ضلع متعهد به نقش‌آفرینی در ساخت و توسعه زیست‌بوم فرهنگی بداند.
به گزارش «جوان»، آیین افتتاح فاز نخست بزرگ‌ترین پردیس نوآوری فرهنگ و هنر کشور با عنوان «کارستان بهارستان» با حضور حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دادمان رئیس حوزه هنری در محل کارستان بهارستان واقع در میدان بهارستان برگزار شد.
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در این مراسم با اشاره به اینکه هسته هنری وابسته به سازمان‌ها و ادارات و مجموعه‌ها و ساختار‌ها نیست، گفت: زیست‌بوم فرهنگ کشور به طور کامل شکل نگرفته‌است و مصرف فرهنگی اصلاحگر معایب جدید و تقویت‌کننده نقاط قوت مجموعه این جامعه است. «کارستان بهارستان» باید خودش را به عنوان یک ضلع متعهد به نقش‌آفرینی در ساخت و توسعه زیست‌بوم فرهنگی بداند. کارستان مرکز نوآوری با ویژگی‌های روتین و معمول نیست، اینجا باید بستری برای شبکه شدن تیم‌هایی شود که در چرخه تولید و مصرف فرهنگی حاضر شدند. کارستان می‌تواند تیم‌ها را پشتیبانی کند، یعنی در مسیر رسیدن به راهکار‌های خلاقانه و برای پیدا کردن حلقه‌های مفقوده و نیز جهت فراهم شدن بستر رشد، ارتباط و کنشگری این کارستان است که می‌تواند هوشمندانه اقدام کند. دادمان در ادامه افزود: یکی از نقاط غفلت ما در حوزه کودک و نوجوان بود، بنابراین باید اصلی‌ترین نقطه فعالان فرهنگی ما باید این حوزه باشد، نسلی که بی‌پناه مورد تهاجم گسترده در لایه‌های فرهنگی و رسانه‌ای و سبک زندگی و مجازی قرار گرفته‌اند و کمتر برایشان تدبیر می‌شود تا متناسب با سن‌شان محصولی تولید شود. تلاشمان این بوده در زنجیره هنر و کتاب و انیمیشن و سریال بر توسعه کمی و کیفی حوزه کودک و نوجوان تمرکز کنیم.
در بخش دیگری از این آیین روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیز گفت: بحث فرهنگ، اتمسفری است که روحمان در آن تنفس می‌کند، یعنی هیچ چیزی بدون فرهنگ معنا ندارد، شخصیت ما در این فضا رشد می‌کند، انسان به معنای روحانی‌اش در بستر فرهنگ بزرگ می‌شود. هر چیزی را می‌شود با فرهنگ معنای واقعی داد. ما در اتمسفر فرهنگ دو موجود داریم که ارزش‌آفرین هستند؛ یکی علم و دیگری هنر. این دو موهبت الهی هستند که خداوند به صورت خاص عطا کرده‌است. دهقانی فیروزآبادی افزود: از سوی دیگر هنر در تناظر با زیبایی‌شناسی یک ودیعه است. زیست‌بوم علم و هنر هر دو به هم تشابه دارند. یک نقطه خاصی است که مخصوصاً در قرن ما پررنگ می‌شود؛ کارستان جایی است که علم و هنر در اتمسفر فرهنگ با هم ترکیب می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار