کد خبر: 1202399
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
دو ماه از جنگ غزه گذشت و صهیونیست‌ها کماکان به جنایات‌شان در این باریکه تحت محاصره ادامه می‌دهند و این مسئله سبب شده گروه‌های مقاومت در منطقه هم دامنه حملات خود را به اشغالگران و هم پیمانان آن‌ها تشدید کنند.

جوان آنلاین: در پی تداوم ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، گروه‌های مقاومت منطقه نسبت به توسعه دامنه جنگ هشدار می‌دهند. امیرعبداللهیان بار دیگر با بیان اینکه احتمال تعمیق جنگ کاملاً وجود دارد، هشدار داد تا دیر نشده امریکا حمایت از اسرائیل را متوقف کند. گروه‌های عراقی و یمنی هم هشدار دادند که امریکا و اشغالگران را به سختی مجازات خواهند کرد.
دو ماه از جنگ غزه گذشت و صهیونیست‌ها کماکان به جنایات‌شان در این باریکه تحت محاصره ادامه می‌دهند و این مسئله سبب شده گروه‌های مقاومت در منطقه هم دامنه حملات خود را به اشغالگران و هم پیمانان آن‌ها تشدید کنند.
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران یک‌شنبه شب در نشست خبری با همتای عمانی خود گفت: ما و همکاران در وزارت خارجه و همچنین سایر همتایان در منطقه و کشور‌های اسلامی در بیش از ۵۰ روز گذشته به صورت شبانه‌روزی مشغول پیگیری تحولات مربوط به فلسطین برای بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم اسرائیل هستیم.»
وزیر خارجه با ذکر این نکته که مرحله جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری با حضور وزیر خارجه امریکا در نشست کابینه جنگی رژیم صهیونیستی آغاز شد، اظهار داشت: امریکا از یک طرف در رسانه از توصیه به اسرائیل برای عدم کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان سخن می‌گوید، اما در عمل با دادن چراغ سبز به تل‌آویو از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کند. وی گفت: مایلم با صدای بلند اعلام کنم که امریکا باید تبعات این رفتار ریاکارانه خود را در همراهی و مشارکت و حمایت از اسرائیل برای نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری تحمل کند. وزیر خارجه بیان کرد: «در دو روز گذشته ۸۰۰ زن و کودک و غیرنظامی در غزه به شهادت رسیده و به خاک و خون کشیده شدند. از رهبران مقاومت در روز گذشته شنیدیم که در صورت ادامه این وضعیت، منطقه از طریق مقاومت وارد مرحله جدیدی خواهد شد. توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملاً متصور است و تا دیر نشده است امریکا حمایت خود را از جنایتکاران اسرائیلی فوراً متوقف کند.»
همزمان با هشدار‌های وزیر خارجه، سایر اضلاع محور مقاومت در منطقه، امریکا و اسرائیل را تهدید کردند که در صورت تداوم جنگ‌افروزی‌ها در فلسطین، تاوان سنگینی خواهند پرداخت. محمد علی القادری، فرمانده دفاع سواحل یمن دیروز با تأکید بر اینکه یمنی‌ها در دفاع از مردم فلسطین تنها به شعار دادن اکتفا نخواهند کرد، هشدار داد نیرو‌های این کشور از امکانات لازم برخوردارند و دریای سرخ را به گورستان کشتی‌های اسرائیلی تبدیل خواهند کرد.
به گزارش شبکه المیادین، القادری تأکید کرد: «تا زمانی که تجاوزات اسرائیل علیه برادران پایدار ما در نوار غزه متوقف شود، ما به کشتی‌های اسرائیلی اجازه دریانوردی در دریا‌های سرخ و مکران را نخواهیم داد.» نیرو‌های مسلح یمن در هفته‌های اخیر در راستای همبستگی با ملت فلسطین و در دفاع از غزه، دو کشتی صهیونیستی را توقیف کرده و حملاتی را هم به چند کشتی و ناو‌های امریکایی انجام داده‌اند؛ اقدامی که نگرانی صهیونیست‌ها و واشینگتن را در پی داشته است. گروه‌های عراقی هم که بخشی از عملیات دفاع از مردم غزه را به دوش گرفته‌اند بار دیگر پایگاه‌های امریکا را در «دهکده سبز» در عمق سوریه و «عین‌الاسد» در غرب عراق با دو فروند پهپاد هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی عراق همچنین با انتشار بیانیه‌ای از شهادت پنج نفر از نیرو‌های خود طی حملات پهپادی امریکا خبر داد و تأکید کرد: این شهدا در جنگ حق علیه باطل که در نیرو‌های امریکای اشغالگر در عراق مجسم شده است، به شهادت رسیده‌اند.» مقاومت عراق همچنین به نیرو‌های امریکایی هشدار داد که باید منتظر حملات دردناک بیشتری باشند تا بالاخره از خاک این کشور اخراج شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار