کد خبر: 1204606
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
گفته می‌شود سران جبهه اصلاحات از بهزاد نبوی خواسته‌اند تا طی یک کارگروه به منظور ایجاد همدلی در میان طیف‌های مختلف جریان اصلاحات اقدام کند و با ریش سفیدی شرایط حضور دوباره مرعشی و حضرتی را در جبهه اصلاحات فراهم آورد.

جوان آنلاین: جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات گفته که کمیته جدیدی به نام کمیته تعامل در داخل جبهه اصلاحات تشکیل شده و بهزاد نبوی به عنوان رئیس این کمیته منصوب شده است: «این کمیته برای تقویت درون‌تشکیلاتی، هم‌افزایی، انسجام بیشتر و رایزنی با دبیران کل و شخصیت‌های تأثیرگذار درون جبهه اصلاحات تشکیل شده است.»

پس از انتخاب آذر منصوری به عنوان رئیس جبهه اصلاحات به جای بهزاد نبوی، انتقادات و اعتراضات علنی و غیرعلنی علیه این انتخاب از درون جبهه اصلاحات شکل گرفت و حتی غلامحسین کرباسچی تأکید کرد که انتخاب آذر منصوری، بیشتر به دلیل زن بودن او و متأثر از فضای وقایع پاییز ۱۴۰۱ و شعار «زن، زندگی، آزادی» شکل گرفت. اصلاح‌طلبانی که منتقد کنار زدن بهزاد نبوی بودند، تأکید داشتند که سابقه سیاسی نبوی، ریش سفیدی و مقبولیت او قابل مقایسه با آذر منصوری نیست و نبوی می‌توانست در جایگاه رئیس اصلاحات، نقش محوری و وحدت آفرین هم ایفا کند.

با این حال، چون تندروی در جبهه اصلاحات اولویت بیشتری داشت و به علت بهره‌برداری از فضای اغتشاشات ۱۴۰۱ می‌خواستند یک زن در ریاست این جبهه باشد، نبوی را کنار گذاشتند و آذر منصوری در یک انتخابات تک کاندیدایی و شبهه آلود رئیس جبهه اصلاحات شد. حال اصلاح‌طلبان برای آنکه تشتت داخلی را سروسامان بدهند، باز سراغ بهزاد نبوی رفته‌اند و همین نشان می‌دهد آذر منصوری توانایی و از سویی مقبولیت و جامعیت کامل برای ریاست وحدت آفرین بر جبهه اصلاحات را ندارد و می‌توان گفت حتی حضور منصوری باعث تفرقه بیشتر هم شده و نتوانسته‌اند حامیان نبوی را قانع کنند!

پیش از این خبر‌هایی مبنی بر عدم شرکت افرادی شاخص از اصلاح‌طلبان در جلسات جبهه اصلاحات به گوش رسیده بود. از جمله گفته می‌شد حسین مرعشی از حزب کارگزاران سازندگی و الیاس حضرتی از حزب اعتماد ملی در جلسات جبهه اصلاحات شرکت نمی‌کنند و همین منجر به عیان شدن شکاف در این جبهه شده است. گفته می‌شود سران جبهه اصلاحات از بهزاد نبوی خواسته‌اند تا طی یک کارگروه به منظور ایجاد همدلی در میان طیف‌های مختلف جریان اصلاحات اقدام کند و با ریش سفیدی شرایط حضور دوباره مرعشی و حضرتی را در جبهه اصلاحات فراهم آورد. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان تندرو احساس خطر کرده‌اند که ایده عدم مشارکت در انتخابات با حضور سایر اصلاح‌طلبان در انتخابات، شکست بخورد. بنابراین، به دنبال همراه کردن اصلاح‌طلبان دیگر با خود هستند و از همین‌رو مجدداً سراغ بهزاد نبوی رفته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار