کد خبر: 1208357
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰
رشادت‌های سردار سلیمانی در کمیک موشن «اسطوره»
به گفته حسینی این کمیک‌موشن ۱۲ دقیقه‌ای توصیف‌گر رشادت‌ها و قهرمانی این سردار بلندآوازه در راه ایمان و آرمان است. وی با بیان اینکه در اسطوره نگاهم این بود که به اصل جانبازی و در معرض خطر قرار دادن جان برای رسیدن به آرمان بپردازم، افزود: سردار سلیمانی را به عنوان نمونه بارز این حرکت و یک اسطوره است
فاطمه شعبانی

جوان آنلاین: همزمان با فرارسیدن چهارمین سالگرد سپهبدسردار شـــــهید حاج‌قاسم سلیمانی کمیک‌موشن «اسطوره» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «سیدمصطفی حسینی» به عنوان تازه‌ترین محصول مرکز فیلم جوان سوره منتشر شد. این انیمیشن بر اساس شعری از سیدمصطفی حسینی و ایده‌ای از «مهدی صالحی» روایتی از اسطوره‌ای است که نه در کتاب تاریخ اساطیر که در عصر ما می‌زیست. به همین بهانه با سیدمصطفی حسینی گفتگو کردیم.

نامزد گلوله‌ها
به گفته حسینی این کمیک‌موشن ۱۲ دقیقه‌ای توصیف‌گر رشادت‌ها و قهرمانی این سردار بلندآوازه در راه ایمان و آرمان است. وی با بیان اینکه در اسطوره نگاهم این بود که به اصل جانبازی و در معرض خطر قرار دادن جان برای رسیدن به آرمان بپردازم، افزود: سردار سلیمانی را به عنوان نمونه بارز این حرکت و یک اسطوره است. منظور این کمیک‌موشن یک مفهوم بالاتر، یعنی شهادت است و سردار سلیمانی به عنوان کسی که شهادت را با آغوش باز پذیرفت و آگاهانه دنبالش بود و می‌گفت: من نامزد گلوله‌ها هستم، به عنوان کسی که دنبال شهادت بود، نشان دادیم.»
حسینی در ادامه درباره شکل‌گیری کار اینطور توضیح می‌دهد: «دوستم آقای صالحی از تهران تماس گرفت و گفت من چنین ایده‌ای دارم که شعری بر وزن اشعار شاهنامه بگوییم و داستان شهید سلیمانی را تعریف کنیم. نظر او این بود که تصویرگری را بر عهده ما بگذارد. ایده به نظرم جالب آمد و احساس کردم جای چنین کاری خیلی خالی است و خیلی وقت است حماسه‌سرایی درباره قهرمانان‌مان انجام نداده‌ایم. از طرفی شهید سلیمانی این ظرفیت و جایگاه را داشت که به عنوان یک قهرمان، به طور حماسی برخورد شود. دوستان اتود اولیه برای شعر را رفته بودند، اما من نظرم این بود که شعر باید سنگین‌تر و فاخرتر باشد و مخاطب بزرگسال را هم هدف قرار دهد، پس روی شعر سرودن و روی تصویر کار کردم. طرح اولیه ما این بود که خوانش شعر از سوی یک گوینده انجام شود و در کنارش تصاویر باشد. بعد که تصاویر درآمد، این ایده مطرح شد که چرا موشن‌کلیپ کار نکنیم؟ و این لطفش بیشتر است. این اتفاق افتاد و شروع به تولید تصاویر بیشتر کردیم. بعد سمت این رفتیم که گوینده‌ها را بیشتر کنیم و بالاخره خروجی کار کمیک‌موشن اسطوره شد.»

نماد بارز حماسه
حسینی درباره اشعار و سبک حماسی اشعار اینطور توضیح می‌دهد: «شاهنامه تا مدت‌ها ویترین شعر شیعی به حساب می‌آمده است و فردوسی در اشعارش از ارزش‌های اخلاقی و انسانی صحبت می‌کند. اینکه آمدیم این اشعار را به اشعار شاهنامه نزدیک کردیم، چون نماد بارز حماسه در ایران شاهنامه فردوسی است و در اذهان ما با مرام پهلوانی و قهرمانی درآمیخته است، ما هم از این قالب استفاده کردیم تا شعرمان با ذهنیت مخاطب نزدیک باشد.»
‌اسطوره با بهره‌گیری از تکنیک کمیک‌موشن و به صورت ۲ D در استودیو پویانو مشهد و شرکت استودیو یار و به یاری حوزه هنری خراسان‌رضوی از سوی تیمی جوان به تولید رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار