کد خبر: 1209342
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: بازپرس پرونده تخلفات عده‌ای از کارکنان اورژانس بیمارستان کودکان مفید از رئیس سازمان نظام پزشکی به اتهام نشر اکاذیب شکایت کرد.
قاضی محمدمهدی براعه گفت: همزمان با انتشار تصویر نامه رئیس نظام پزشکی کشور به رئیس دستگاه قضا در ارتباط با پرونده مرگ کودک شش ماهه، شکوائیه‌ای با موضوع نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و برای رسیدگی در دادسرای ویژه کارکنان دولت، تقدیم دادستان عمومی و انقلاب تهران شده است.
وی درباره علت این شکایت گفت: رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه ارسالی به رئیس قوه قضائیه که تصویر آن را از طریق رسانه‌ها منتشر کرده، ابراز داشته که رفتار بازپرس پرونده ناشایست بوده و موجب وهن و آزردگی‌خاطر بازداشت‌شدگان و جامعه پزشکی شده است. این در حالی است که تمامی اقدامات قضایی در فضایی کاملاً شفاف و وفق قانون صورت گرفته و چنانچه ادعایی خلاف آن مطرح است، قابل بررسی و رسیدگی در مراجع ذی‌صلاح خواهد بود و مشخص نیست هدف رئیس نظام پزشکی از منتشر کردن چنین اظهارات کذبی، آن هم در چنین شرایطی که کشور داغدار حادثه تروریستی کرمان است، چه بوده و این مسئله نیازمند بررسی است.
بازپرس ویژه قتل تهران ادامه داد: طرح چنین ادعا‌هایی مانع رسیدگی جدی و منصفانه و قانونی با عاملان فوت کودک در بیمارستان مفید نخواهد شد و متصدیان قضایی را دلسرد نخواهد کرد. قطعاً با در نظر گرفتن خدا و قانون، رسیدگی به جرائم صورت گرفته ادامه خواهد داشت. به شخص مورد نظر توصیه می‌کنم به جای سعی در تفرقه‌افکنی در دستگاه قضایی و انتشار اکاذیب در رسانه‌ها به وظایف حقیقی خود در حمایت از مطالبات جامعه پزشکی و پرستاری بپردازد تا کادر درمان مجبور نشوند برای دسترسی به مطالبات خود در محوطه بیمارستان تحصن کنند و وظایف خود را انجام ندهند تا در آینده شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم. براعه متذکر شد: به عنوان یک بازپرس همواره سعی کرده‌ام در تمامی مدت خدمتم از اجرای قانون و احقاق حقوق عامه غافل نشوم و چشم بر حق و حقیقت نیز نبسته‌ام. جامعه پزشکی همواره در تمامی شرایط سخت مانند دوران اپیدمی کرونا کنار تمام مردم ایستادند و از جانشان مایه گذاشتند و من نیز منکر خدمات‌رسانی این عزیزان نیستم، اما حساب مرتکبان این جرم از تمامی جامعه پزشکی جداست. براساس این گزارش به دنبال مرگ نوزاد شش ماهه در بیمارستان مفید که به دلیل تحصن کادر اورژانس رقم خورده بود، بازپرس دستور بازداشت چند نفر از کارکنان را صادر کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار