کد خبر: 1209352
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
علیرضا سجادیفر

روز گذشته سالروز عملیات کربلای ۵ بود. این عملیات از نقاط برجسته تاریخ دفاع مقدس و از بزرگ‌ترین عملیات‌های رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی بود که در ۱۹ دی ۱۳۶۵ با رمز یا زهرا در منطقه شلمچه و شرق بصره انجام شد.
عملیات کربلای ۵ در واقع آغازی بر پایان قدرت‌نمایی عراق بود که دو هفته پس از عدم‌الفتح کربلای ۴ در اوج غافلگیری بعثی‌ها و با نبرد جانانه رزمندگان و تدبیر و هوشمندی فرماندهان دلاور دفاع مقدس از قبیل شهیدان خرازی، دقایقی، کاظمی و حاج قاسم سلیمانی و درس‌هایی که از کربلای ۴ گرفته شد، انجام گرفت. شهید حاج قاسم سلیمانی آن روز‌ها در قامت فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۴ با لشکرش حماسه‌های بی‌نظیری خلق کرده بود؛ آن سردار دلاوری که پس از دفاع مقدس هم برای خدمت به مردم و مظلومان، زمان و مکان نمی‌شناخت و هر جایی که مردم به کمک نیاز داشتند به سرعت در آن منطقه حضور می‌یافت. این روحیه در کنار اقدامات او در قامت فرمانده سپاه قدس در جبهه مقاومت سبب شده بود که نه تنها مردم ایران بلکه میلیون‌ها نفر از مردم کشور‌های مختلف به این سردار بزرگ عشق بورزند و او سرافراز میدان‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت شد. او در هر جایی حضور یافت دینش را به دین و کشورش ادا کرد.
مردم عزیزمان اگر آن روز در کربلای ۵ و سراسر جبهه‌های دفاع مقدس در عرصه نبرد حاضر شدند و تا پایان جنگ، چون سدی عظیم در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح و ماشین جنگی‌اش ایستادند، به عشق حاج قاسم‌ها و مرام‌شان و پیروی از ولی زمان‌شان بود و امروز هم به تأسی از ولی امر زمان، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در صحنه‌های گوناگون انقلاب از قبیل راهپیمایی‌ها، انتخابات و تشییع شهدای مفقودالاثر دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضوری فعال دارند و پیرو مکتب حاج قاسم هستند.
حضور مردم در مراسم سالگرد سردار دل‌ها و شهادت و مجروحیت شماری از مردم همیشه در صحنه کشورمان، از زن و پیر و مرد و جوان و دانش‌آموزان، در حادثه تروریستی کرمان و حضور پرشمارتر در تشییع شهدای این حادثه نشان داد که مردم ما به «ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام حسینیم! بپرس؛ ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. بیا! ما منتظریم. مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما. این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم.... از اول انقلاب تا حالا در همه صحنه‌ها ما با تمسک به همین فرهنگ امام حسین همه پیروزی‌های‌مان را و تضمین پیروزی‌های‌مان را از این راه گرفتیم. این جبهه با تأسی به امام حسین و اهل‌بیت عصمت و طهارت و اصحاب او تربیت پیدا کرده است و امروز روز به روز یک تولد جدیدی پیدا می‌کند.» حاج قاسم اعتقاد راسخ دارند. همو که در یکی از سخنرانی‌هایش که در یادواره شهدای مدافع حرم ایراد می‌کرد، در خصوص موضوع «عاقبت به خیری» فرموده بود: «برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ، یکی از شئون عاقبت به خیری"نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب" است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهم‌ترین محور محاسبه این است.»
بی شک مردمی که در مراسم شهید سلیمانی و سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی کشورمان شرکت می‌کنند، دغدغه سردار دلاور دغدغه‌شان است و شهدای کرمان و دفاع مقدس و مدافعان حرم درس ایثار و ولایتمداری را از حاج قاسم‌ها فرا گرفته‌اند و اگر می‌خواهیم عاقبت به خیر شویم، باید در راه و مرام شهدا باشیم و در صحنه‌های انقلاب و در انتخابات شرکت کنیم و بی‌شک دنباله‌روان شهدای سرنوشت‌ساز کربلای ۵ ولی زمان‌شان را تنها نخواهند گذاشت و دشمن را بار دیگر غافلگیر خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار