کد خبر: 1213735
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
نخست وزیر مالزی در موضع گیری جدید درباره جنگ غزه خواستار توقف آن شد و از تلاش‌های میانجی گرایانه برای برقراری آتش بس حمایت کرد.

جوان آنلاین: انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در گفتگو با الجزیره مباشر، به موضع گیری درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه پرداخت و بیان کرد: پیام ما به مردم غزه این است که از آن‌ها و حق آن‌ها برای دفاع از سرزمین خود حمایت می‌کنیم. مشکل حوثی‌ها نیستند، بلکه مشکل جنگ علیه غزه است و این جنگ باید متوقف شود تا هرگونه تنش و درگیری در منطقه پایان یابد.

به گزارش مهر، وی گفت: راه‌های ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه رفح را با مسئولان مصری بررسی کردیم. کشور‌ها باید بر رنج و محنت‌های موجود در غزه متمرکز شوند. سرویس‌های امنیتی مالزی برای پیشگیری از هرگونه عملیات ترور فلسطینی‌ها در خاک این کشور در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند. هرگونه اقدام برای ترور فلسطینی‌ها در خاک مالزی قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

انور ابراهیم تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به عنوان کشور‌های عربی واسلامی به فلسطینی‌ها کمک کنیم و به غزه کمک بفرستیم، زیرا ما ضعیف هستیم. صرف نظر از دلیل وقوع جنگ این جنگ باید متوقف شود.

وی از تلاش‌های میانجی گرایانه قطر در زمینه برقراری آتش بس تمجید و بر حمایت کشورش از تداوم این تلاش‌ها تاکید کرد.

انور ابراهیم گفت: ما حامی ساکنان غزه و حق دفاع آن‌ها از اراضی شان هستیم. امیدوارم در اسرع وقت بتوانم به غزه هنگامی که صلح برقرار شد، بروم.

وی افزود: ما روابط قوی با آمریکا داریم، اما به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم که به ما دیکته کند که چگونه با کشور دیگری تعامل کنیم.

نخست وزیر مالزی همچنین اظهار داشت: روابط ما با چین با وجود برخی مشکلات مربوط به دریای چین خوب است.

نخست وزیر مالزی تاکید کرد که فلسطینی‌ها صاحب حق هستند و کشور‌های عربی و اسلامی باید از راهکار دودولتی حمایت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار