کد خبر: 1213794
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
فریدون حسن
سردار امروز 
غیبت مهدی طارمی مقابل سامورایی‌ها باعث شده حالا تمام نگاه‌ها متوجه سردار باشد. آزمون مقابل سوریه خوب نبود، اما امروز روز دیگری است، روزی که او باید ثابت کند چرا همیشه سردار می‌دانیمش. سردار قبلاً ثابت کرده که می‌تواند گره از کار ایران مقابل تیم‌های بزرگ باز کند و امروز یکی از همان روزهاست. روزی که یک ایران منتظر درخشش مهاجم اول خود برای فتح دروازه ژاپن و صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌هاست.
 
امید ژاپنی‌ها
اینکه آیا هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن میتوما را از ابتدا در ترکیب قرار خواهد داد یا خیر، مشخص نیست، اما این واقعیت که آن‌ها یکی از بااستعدادترین بازیکنان آسیا را دوباره در دسترس دارند، اتفاق خوشحال‌کننده‌ای برای این تیم است. بازیکن آرسنال امروز می‌تواند یکی از ژاپنی‌های خطرناک برای ایران باشد. بازیکنی که حتماً در صورت حضور در میدان باید فکری به حال او شود، چرا‌که نشان داده می‌تواند بسیار خطرناک و زهردار باشد. 
 
 
شماره یک
ترس ژاپنی‌ها از کشیده شدن کار به ضربات پنالتی گویای همه چیز است. ایران در قفس توری خود مردی را دارد که تمام پنالتی‌زن‌های جهان وقتی مقابلش قرار می‌گیرند دچار استرس می‌شوند. علی بیرو ایران امروز هم امید شماره یک ماست. هرچند که بر این باوریم بچه‌های هم‌قسم شده ایران می‌توانند کار را قبل از رسیدن به ضربات پنالتی تمام کنند. بیرانوند باید امروز همان شماره یک ششدانگ خودمان باشد تا با خیال راحت حمله کنیم.
 
باشوی ایران
تعویض شدن مهدی قائدی در چهار بازی گذشته سؤال بی‌پاسخ تمام علاقه‌مندان به فوتبال است. باشوی فوتبال ایران چهره موفقی را از خود نشان داده، دفاع حریفان را به‌هم ریخته، گلزنی و فضا‌سازی کرده، اما چرا قلعه‌نویی او را تعویض می‌کند هنوز جای سؤال دارد. قائدی امروز می‌تواند برگ برنده ایران باشد. بدون هیچ شکی حرکات پا به توپ و نفوذ‌های او باعث می‌شود دفاع ژاپن در زمین خود محبوس شود. البته اگر باشو تعویض نشود. 
 
سوزوکی نصفه‌نیمه
هر چقدر ایران بابت نگهبان دروازه خیالش راحت است، ژاپنی‌ها چندان به زیون سوزوکی ۲۱ ساله مطمئن نیستند. گلر دورگه سامورایی‌ها در چهار بازی گذشته شش گل در یافت کرده که اصلاً آمار خوبی نیست، ضمن اینکه او تنها دو بازی قبل از شروع مسابقات به دروازه‌بان شماره یک ژاپن تبدیل شد که تمام این‌ها نشان از تزلزل دروازه حریف امروز تیم ملی کشورمان دارد. امروز مهاجمان ایران می‌توانند از این نقطه‌ضعف بزرگ استفاده و کار را تمام کنند. 
 
آخر تعصب
هنوز هم اشتباهات وحشتناک مدافعان تیم ملی در جام گذشته مقابل ژاپن جلوی چشممان رژه می‌رود، اما امروز تیم ایران مدافعی دارد به نام شجاع خلیل‌زاده، مردی که تا اینجای جام با رشادت تمام و به‌رغم مصدومیت حتی جور اشتباهات بقیه مدافعان را هم کشیده است. امروز کار برای شجاع باتعصب سخت‌تر از قبل است، او در کنار بقیه مدافعان باید تمام‌قد جلوی هجوم سامورایی‌ها را بگیرد؛ بدون اشتباه و با همان تعصب همیشگی و تحسین‌برانگیز.
برچسب ها: سردار آزمون ، ایران ، ژاپن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار