کد خبر: 1213796
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
شیوا نوروزی
شیوا نوروزی

صعود سخت تیم ملی به یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا نگرانی‌هایی را به همراه داشته و انتظار می‌رود ملی‌پوشان در مصاف با ژاپن قدرت بالای فوتبال ایران و اتحاد و یکدلی مثال‌زدنی خود را به نمایش بگذارند و راه‌شان را برای رقم زدن پایانی خوش در این رقابت‌ها هموار کنند. 
پیروزی بر سوریه اگرچه با دشواری‌هایی همراه بود، اما در نهایت پیروز میدان شدیم و حالا جنگ با ژاپن را پیش‌رو داریم. بااین‌حال صحبت‌های سرمربی و انتقادهایش از چند بازیکن بزرگ قابل تأمل است. در بازی قبلی فرصت‌های گلزنی زیادی از دست رفت و این همان مسئله‌ای است که هم قلعه‌نویی را نگران کرده و هم کارشناسان و مردم را. اینکه موقعیت‌های بیشتری برای باز کردن دروازه سوریه داشتیم، ولی فقط یک گل به ثمر رساندیم و در نهایت کار به ضیافت پنالتی‌ها کشید، باید مدنظر کادرفنی باشد. جام ملت‌ها به مرحله حذفی رسیده و با حساس شدن رقابت‌ها دیگر فرصت اشتباه کردن نداریم. در واقع از امروز به بعد باید قدر تک‌تک موقعیت‌ها را بدانیم و برای باز کردن دروازه حریف حتی یک فرصت را نیز از دست ندهیم. این موضوع در دیدار قبلی اذیتمان کرد و زمان و انرژی بیشتری را از ما گرفت. 
شرایط هر بازی متفاوت است و دقیقاً به همین خاطر است که باید به شدت مراقب سامورایی‌ها باشیم. قلعه‌نویی از بزرگی نکردن چند بازیکن بزرگ تیم‌ملی گفت و اینکه امیدوار است امروز این خلأ در تیم وجود نداشته باشد. همه مدعیان در تورنمنت‌های مهم روی ستاره‌ها و مهره‌های کلیدی‌شان حساب ویژه باز می‌کنند و هواداران‌شان نیز انتظار دارند بهترین تیم کشورشان را در زمین ببینند. جایگاه فوتبال ملی ما در آسیا مشخص است و تیم‌ملی‌مان تجربه کافی در این خصوص دارد. ملی‌پوشان کشورمان در رویداد‌های بزرگ از جمله جام‌جهانی جلوی قدرت‌های دنیا قدعلم کرده و آن‌ها را به دردسر انداخته‌اند. از این‌رو انتظار می‌رود تجربه کادرفنی و بازیکنان در مصاف با ژاپن مشکل‌گشا باشد. از نظر مهره و ستاره ایران چیزی کم ندارد و حتی از دیگر رقبا نیز بالاتر است. با توجه به پتانسیل تیم کشورمان، حتی می‌توان گفت این ژاپنی‌ها هستند که باید نگران رویارویی با ما باشند. منتها یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها جایی نیست که خیال دست‌کم گرفتن حریف به سرمان بزند. تمامی تیم‌هایی که به این مرحله رسیده‌اند، قطعاً شایستگی‌های لازم را داشته‌اند و بدون شک نمی‌خواهند به راحتی تن به شکست بدهند. علاوه بر این، هرچه جلوتر می‌رویم نقش بازیکنان بزرگ پررنگ‌تر می‌شود و اینجاست که باید بزرگی‌شان را ثابت کنند. هر مشکلی هم که در تیم وجود داشته باشد یا سهواً اشتباهی از بازیکنی رخ دهد، سایر بازیکنان باید اجازه ندهند در زمین کار گره بخورد و خدای ناکرده نتیجه به ضرر تیم‌ملی تمام شود. 
فوتبال ملی ما سال‌هاست منتظر رقم خوردن اتفاقی بزرگ است. سال‌هاست منتظریم جام قهرمانی آسیا به کشورمان بیاید و طلسم این ناکامی شکسته شود. تا اینجا کار به خوبی پیش رفته و نتیجه‌ای که می‌خواستیم رقم خورده است. از این به بعد هم می‌توان کار را جوری جلو برد که در نهایت آرزوی جام به دلمان نماند. درست است که تیم‌های زیادی خود را مدعی قهرمانی جام ملت‌ها می‌دانند، اما ما هم تیم ایران هستیم و از هر نظر شایستگی تصاحب جام را داریم. از این‌رو باید ششدانگ حواس‌مان را جمع کنیم تا موقعیت‌هایمان از دست نرود، میل بازیکنان به تک‌روی به حداقل برسد، بهترین تاکتیک‌ها برای هر مسابقه در نظر گرفته شود و ملی‌پوشان با تمام قوا به جنگ رقبا بروند. در صورتی که این موارد رعایت شود، دیگر حسرت قهرمانی آسیا به دلمان نخواهد ماند و تیم دست پر به ایران باز خواهد گشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار