کد خبر: 1213918
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
رئیس جمهور:
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضوردر فضا قدرت آفرین و امید آفرین، ثروت آفرین است، اظهار داشت:  تلاش کردند با تحریم ایران را متوقف کنند و در انزوا قرار دهند ولی این ۱۱ پرتاب موفق هم تحریم ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد. 

جوان آنلاین: «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» در آیین روز فناوری فضایی ایران صبح امروز (شنبه) با بیان اینکه ۱۱ پرتاپی که انجام شده هم تحریم ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را باشکست مواجه کرد، تصریح کرد: حرکت ماندگار عزیزان که در حوزه فضا انجام شده، حقیتا جلوه ما می‌توانیم است.

به گزارش ایرنا، وی پرتاب ماهواره به فضا را با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها جلوه ای از عملی شدن شعار ما می توانیم توصیف کرد و گفت:  این حرکت ارزشمند با همکاری جوانان و مختصصان، دانشگاهیان، نیروهای مسلح انجام شده و افتخار آفرین است.

رئیس جمهور بیان کرد: ایران در رتبه ۴۵ بوده و امروز در رتبه ۱۰ کشور مطرح جهان درحوزه هوا و فضا قرار دارد، این صنعت را باید مورد توجه و حمایت قرار داد.

وی  ادامه داد: به نظر می رسد ما می‌توانستیم پیش تر از این،  این عرصه ها را فتح کنیم و به سطح و مدار ژئو قرار بگیریم اما برخی‌ها نمی خواستند. مهم نیست، مهم آن است که ملت ایران اراده کرده در فضا حضور قدرتمندی پیدا کند و آنها هم بعد خواهند فهمید که ملتی که اراده کرده در ۲۲ بهمن به استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی و پیشرفت برای کشور دست یابد با اراده خود می خواهد بر اراده های دیگر فائق بیاد. ۱۱ پرتاپ موفق آمیز ایجاد امید  در دل مردم می کند.

آیت الله رئیسی گفت: آنها تلاش کنند در امپراتوری های رسانه ای نا امید القا کنند که مهم نیست مهم این است که دانشمندان ما نوآوری ها و ابتکارات و خلاقیت هایی  را عرضه می کنند که هر کدام کارهای بزرگی است که جای تقدیر دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار