کد خبر: 1214707
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس که پارسال وعده داده بود از صف طولانی بیماران منتظر درمان در بیمارستان‌های دولتی این کشور بکاهد، پذیرفت که در اجرای این قول، ناکام مانده است.

جوان آنلاین: ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس که پارسال وعده داده بود از صف طولانی بیماران منتظر درمان در بیمارستان‌های دولتی این کشور بکاهد، پذیرفت که در اجرای این قول، ناکام مانده است.

به گزارش صدا و سیما، بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اکنون بیش از ۷.۶ میلیون بیمار در انگلیس، در صف انتظار قرار دارند تا درمانشان آغاز شود. نخست وزیر انگلیس پارسال وعده داده بود یکی از اولویت‌های دولتش، کاهش صف انتظار بیماران منتظر درمان است، اما اکنون شمار بیماران منتظر، از پارسال نیز بیش‌تر شده است.

ریشی سوناک به تازگی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "تاک تی وی" (TalkTV) پذیرفت که در تحقق این وعده، ناکام مانده است.

نشریه گاردین هم در این باره به نقل از وس استرینگ (Wes Streeting)، وزیر بهداشت و درمان در دولت سایه نوشت: ریشی سوناک بالاخره پذیرفت که در کاهش شمار بیمارن منتظر درمان ناکام شده است در حالی که مردم مدت هاست می‌دانند که حزب حاکم محافظه کار، در اداره سازمان ملی بهداشت و درمان کشور موفق نیست.

به نوشته روزنامه گاردین، براساس آماری که در ماه اکتبر گذشته منتشر شد، شمار بیماران انگلیسی که بیش از ۱۸ ماه منتظر آغاز درمان مانده اند، رو به افزایش است. این روزنامه افزود در حالی که پیش از قول دادن نخست وزیر انگلیس مبنی بر کاهش شمار بیماران منتظر درمان، شمار این بیماران در ژانویه پارسال ۷.۲ میلیون نفر بود، در ماه نوامبر شمار این بیماران منتظر درمان به ۷.۶ میلیون نفر افزایش یافت. به نوشته گاردین، کارکنان نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس که دستمزدشان در دوران حاکمیت حزب محافظه کار در ۱۳ سال گذشته رو به نزول بوده است، ماه هاست در اعتراض به بحران گرانی هزینه‌های زندگی اعتصاب می‌کنند. نخست وزیر انگلیس در مصاحبه روز دوشنبه، اعتصاب کارکنان سازمان ملی بهداشت و درمان را از علل افزوده شدن بر صف انتظار بیماران دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار