کد خبر: 1214711
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

جوان آنلاین: علی رضا کمالی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

نه اینکه دعوای چپ و راست یا لیبرال و رادیکال رژیم صوری باشد! نه! اختلافات فکری درباره راه حل مساله فلسطین هم امری مجازی و دروغین نیست! مثل این است که بگوییم دعوای اصولگرا و اصلاح طلب دروغین است! نه! ولی باید دید که واقعا جریان چپ اسراییلی یا آمریکایی چه دستاورد عملی برای زندگی فلسطینی‌ها به ارمغان خواهد آورد.

جریانی که دم از صلح و به رسمیت شناختن حیات فلسطینی می‌زند، هم زمان حقی برای داشتن سلاح و وجود جریان مقاومتی که بتواند از خودش دفاع کند قائل نیست! همین است که تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل نمی‌تواند ده‌ها حق این مردم را تامین نماید، ولی ادعا میکند که تنها راه حل استیفای حقوق فلسطینی‌ها طرح آنهاست!

بر فرض اینکه جریان رادیکال بگذارد که یک دولت فلسطینی مستقل شکل بگیرد، اما دولتی که تنها بر ۲۲ درصد زمین‌های فلسطین حاکم خواهد بود و از حق داشتن ارتش و حق بازگشت محروم است و حتی معلوم نیست شهرک‌های صهیونیست نشین فعلی موجود در کرانه را نیز جمع کنند، چه دولتی خواهد بود و چه ضمانتی برای حفظ حداقلی خود خواهد داشت؟ سازمان مللی که خاصیت آن امروز معلوم شده است یا دادگاه لاهه؟!

باز هم نقطه خطرناک ماجرا این است که این جریان باصطلاح لیبرال، قابلیت آن را دارد که چهره وحشتناک کنونی رژیم در جهان را بازسازی کند در حالی که فایده خاصی هم نصیب فلسطینی‌ها نشده باشد! ایجاد دوگانه اسرائیلی خوب و بد تله‌ای خطرناک است که در کشور ما نیز عده‌ای آن را زمزمه می‌کنند؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار