کد خبر: 1215452
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
وزیر امور خارجه انگلیس در پی حملات مرگبار شب گذشته رژیم صهیونیستی در شهر رفح گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که عملیات نظامی خود را متوقف و پیش از هر اقدامی به‌طور جدی فکر کند.

جوان آنلاین: دیوید کامرون روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: انگلیس به‌شدت نگران وخامت اوضاع در شهر مرزی رفح است. آوارگان فلسطینی با بسته شدن گذرگاه مرزی به مصر هیچ راهی برای فرار ندارد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه انگلیس بر همین اساس خواستار توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه شد و افزود: «ما خواهان توقف فوری جنگ در غزه هستیم و مایلیم که این توقف به یک آتش‌بس پایدار و بدون بازگشت به درگیری‌های بیشتر منجر شود.»

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

منابع خبری اعلام کردند که آمار شهدا و زخمی‌های این حمله همچنان در حال افزایش است. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌تازگی اعلام کرده که طی روزهای آتی حمله گسترده ای به شهر رفح صورت خواهد داد؛ منطقه ای که بیش از یک میلیون آواره در آن حضور دارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در رفح تاکید کرد که دولت آمریکا و شخص «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور با دادن چراغ سبز به نخست وزیر این رژیم و حمایت مالی و نظامی از آن، در این جنایات شریک است.

این جنبش تاکید کرد که هرگونه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، منجر به شکست مذاکرات برای مبادله اسرا خواهد شد. حماس افزود که نتانیاهو با نسل‌کشی ملت فلسطین و فاجعه انسانی جدید در رفح به دنبال فرار از توافق مبادله اسرا است. «آنچه دشمن صهیونیستی و ارتش جنایتکار آن طی بیش از چهار ماه از تحقق آن عاجز بود، هر اندازه جنگ ادامه یابد، باز هم محقق نخواهد شد.»

در همین حال عربستان، امارات، قطر و شماری از کشورهای اروپایی نیز نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار