کد خبر: 1216056
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
برای تامین افزایش تقاضای مرغ در ماه رمضان و ایام عید تولید مرغ افزایش یافته به حدی که شرکت پشتیبانی امور دام مجبور شده مرغ مازاد را جمع آوری کند. 

جوان آنلاین: قیمت مرغ که چندوقت پیش تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت کاهش تولید مقصر اصلی این گرانی بود. حال مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، می‌گوید که ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن بیش از نیاز کشور مرغ تولید می‌شود. نیاز ماهانه کشور ۲۷۰ هزار تن است، اما جوجه‌ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه که انجام شده تولید را به ۳۰۰ هزار تن افزایش داده است که می‌تواند نیاز بیش از ۸۵ میلیون نفر را تامین کند.

به گزارش فارس، دو روز پیش وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد افزایش جوجه ریزی و تولید مرغ باید مرتب ادامه پیدا کند جوجه ریزی باید به ۱۶۰ و ۱۷۰ میلیون قطعه برسد، تولید با هدف صادرات باشد تا نیاز بازار‌های منطقه را هم تامین کنیم. شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آمادگی لازم برای خرید مرغ مازاد تولید کنندگان را دارد و مرغداران می‌توانند با این شرکت قرارداد ببندند.

به گفته یوسف خانی در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ گرم در تهران عرضه می‌شود که قیمت آن ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان در بازار است و نرخ مرغ منجمد هم کیلویی ۶۵ هزار تومان در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال عرضه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار