کد خبر: 1222647
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵

اسرائیل جنایتی علیه کشورمان مرتکب شده که نباید بدون جواب بماند، اما در مورد نوع پاسخ دادن به آن‌ها باید مثل گذشته هوشمندی به خرج داد. 
رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق و شهادت دو نفر از مستشاران ایرانی و پنج همراه آن‌ها در این حمله، اظهار کرد: کنسولگری و مراکز دیپلماتیک از لحاظ عرف دیپلماتیک جزئی از خاک کشور‌ها محسوب می‌شوند و الان اسرائیل جنایتی علیه کشورمان مرتکب شده که نباید بدون جواب بماند، ولی در مورد نوع پاسخ دادن به آن‌ها باید مثل گذشته هوشمندی به خرج داد و اجازه نداد که آن‌ها به هدف‌شان که گسترش جنگ و نجات خود است، دست پیدا کنند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: این جنایت با حمایت امریکا صورت گرفته است، چون امریکا احساس می‌کند که اسرائیل در این جنگ تضعیف و اقتدارش متزلزل شده و این‌گونه می‌خواهد پایگاه خود را در منطقه حفظ کند، بنابراین ایران باید هوشمندانه و حساب‌شده عمل کند. 
منتجب‌نیا درباره نقش سازمان‌های بین‌المللی در جلوگیری از جنایات اسرائیل، بیان کرد: فلسفه وجودی این سازمان‌ها جلوگیری از جنگ و جنایت است، اما اگر قرار باشد آن‌ها به سکوت یا محکوم کردن جنایات بسنده کنند فلسفه وجودی خود را زیر سؤال برده‌اند. سازمان ملل، شورای امنیت و سایر سازمان‌های بین‌المللی باید سازوکاری برای جلوگیری از ارتکاب جنایت و جنگ صهیونیست‌ها داشته باشند و اگر این‌گونه نیست و ضمانتی برای جلوگیری از ارتکاب جنایت ندارند، بهتر است، منحل شوند تا خود کشور‌ها به آن‌ها امیدی نداشته و از خودشان دفاع کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار