کد خبر: 1226475
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰

جوان آنلاین: دکتر محمد منان رئیسی در پاسخ به توییت حسین درودیان که با نگاه اقتصادی نوشته است: «یکی از بی‌خودترین کار‌ها پخت هر روزه غذا در منزل است»، نوشت: برادر خوبم! بفرمایید که تهیه غذا از بیرون چقدر برای خانواده‌های ایرانی که این روز‌ها بخش زیادی از آن‌ها مشکل اقتصادی دارند هزینه دارد و چنین پیشنهادی برای دهک‌های مختلف جامعه چقدر توجیه اقتصادی دارد؟! فارغ از اقتصادی نبودن این پیشنهاد، آیا به هزینه‌های پنهان آن که مهم‌ترینش نابودی سبک زندگی اسلامی- ایرانی است اندیشیده‌اید؟!
دقت کرده‌اید که خانه‌های امروز به دلیل چنین پیشنهاداتی اساساً در حال از دست دادن هویت سابق خود هستند و از خانه به معنای محل زندگی به سرپناهی برای صرفاً خواب تقلیل یافته اند؟ آنگاه که حتی کوچک‌ترین بهانه‌های انباشت خاطره همچون طعم غذای مادری را از خانه پدری دریغ ورزیم دیگر چه چیزی از هویت ایرانی برای ما باقی می‌ماند؟! قیمت محبت مادرانه‌ای که با لقمه لقمه غذای او در خانه پدری در جان فرزندش می‌نشیند چقدر باید در دستگاه محاسباتی ما کم ارج باشد که آن را به مذبح رستوران‌ها و بیرون‌بر‌ها ببریم؟!
آیا سپردن پرورش کودکان به پرورشگاه‌ها و مهارت‌ورزی آن‌ها به آزمایشگاه‌ها و تفریح و بازی آن‌ها به ورزشگاه‌ها، برای تهی شدن خانه پدری از سبک زندگی اسلامی- ایرانی کافی نبود که اکنون حتی غذا خوردن کودکانمان را نیز به رستوران‌ها و بیرون‌بر‌ها بسپاریم؟! و آیا به نظرتان تقلیل خانه مولد ایرانی به سلولی برای صرفاً خواب، بخشی از فرآیند به محاق بردن تمدن اسلامی - ایرانی نیست؟!... اینکه حتی برخی دوستان مذهبی نیز فهم درستی از مباحث تمدنی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی ندارند و همان نسخه لیبرال‌ها را تجویز می‌کنند حقیقتاً جای تأمل دارد.

برچسب ها: خانه ، غذا ، اقتصاد
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
0
0
نوه های نیمه فرانسوی من عاشق غذاهای ایرانی هستند و بهترین خاطرات دوران کودکی و نوجوانی خود را لذت چشیدن طعم ایرانی همراه محبت بی دریغ تهیه کننده آن میدانند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار