کد خبر: 1227382
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
مردم در پیدا شدن یسنا، دختربچه چهار ساله کلاله‌ای سنگ‌تمام گذاشتند. شب و روز، روز و شب، پا به پای پلیس و امدادگران به دنبال طفل چهار ساله گشتند تا اینکه پس از پنج روز، امدادگری داوطلب از آسمان نگاهش به یسنا افتاد و شادی مردم با پیدا شدن کودک گمشده کامل شد.
حسین فصیحی

جوان آنلاین: مردم در پیدا شدن یسنا، دختربچه چهار ساله کلاله‌ای سنگ‌تمام گذاشتند. شب و روز، روز و شب، پا به پای پلیس و امدادگران به دنبال طفل چهار ساله گشتند تا اینکه پس از پنج روز، امدادگری داوطلب از آسمان نگاهش به یسنا افتاد و شادی مردم با پیدا شدن کودک گمشده کامل شد. با پیدا شدن کودک خردسال دادستان کلاله خبر داده که این اتفاق در جریان یک آدم‌ربایی رقم خورده و احتمالاً آدم‌ربایان طفل را نزدیک محلی که او گمشده‌بود، رها کرده‌اند که چند مظنون در این رابطه به پلیس احضار شده‌اند.
عصر روز یک‌شنبه نهم اردیبهشت‌ماه زنی از اهالی روستای «یلی‌بدراق» شهرستان کلاله گم شدن یسنا، دختربچه چهار ساله‌اش را گزارش داد. خیلی زود خبر گم شدن یسنا در روستا و شهر‌های اطراف پیچید و مردم برای پیدا کردن کودک بسیج شدند. امدادگران هلال احمر، مأموران پلیس، نیرو‌های داوطلب امدادی و نیرو‌های داوطلب مردمی که خبر گم شدن یسنا را شنیده‌بودند، خودشان را به شهرستان کلاله رساندند و عملیات برای یافتن یسنا شروع شد. مردم و امدادگران شروع به جست‌وجو کردند. وجب به وجب را به دنبال یسنا گشتند. صحرا به صحرا، مزرعه به مزرعه، بار‌ها و بار‌ها جست‌وجو شد تا شاید یسنا پیدا شود. امدادگران و مردم پای کار آمده‌بودند تا هر طور شده طفل را به آغوش مادرش برگردانند. آب نهرها، جوی‌ها و برکه‌ها با پمپ‌های آب خالی شد، لانه پرنده‌ها زیر و رو می‌شد، اما اثری از یسنا نبود. از شامگاه یک‌شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه تا پایان روز دوم، سوم، چهارم و روز پنج‌شنبه گروه‌های بیشتری از مردم و تیم‌های امداد در میدان حاضر شده‌بودند. بالگرد‌ها و کایت‌ها از آسمان، مردم و امدادگران از زمین با سگ‌های زنده‌یاب، موتور‌های کراس و هر که با هر چه داشت، یسنا را جست‌وجو می‌کردند. خیلی از مردم روی دشت‌ها چادر‌های امداد برقرار کردند. داوطلبانه برای کسانی که در حال جست‌وجو بودند، آب و غذا فراهم کردند. شب و روز ماندند تنها به این امید که یسنا را در سلامت کامل پیدا کنند.
موج همراهی
عکس‌ها و فیلم‌هایی که از عملیات جست‌وجوی یسنا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، گویای همه چیز است. جمعیت در دشت‌های فراخ موج می‌زند. جمعیت ایستاده و نشسته روی تپه‌های بلند موج می‌زند؛ خودرو‌هایی که تا کیلومتر‌ها کنار دشت‌ها پارک‌شده‌اند، موج می‌زند. موج جمعیت ساعت ۱۶ عصر روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه به یک سمت حرکت می‌کند. به سمت جایی که کایت‌سوار بالای آن در حال پرواز است. به سمت جایی که خبر داده یسنا را آنجا دیده است. بعد مأموران پلیس که سگ‌های زنده‌یاب به همراه دارند، سگ را رها می‌کنند. حیوان به سرعت میان گندمزار می‌دود. مأموران پلیس هم دنبالش می‌دوند و لحظاتی بعد یسنا را به آغوش می‌گیرند. موج جمعیت به سمت یسنا حرکت می‌کند. هر کس تلاش می‌کند خودش را به یسنا برساند و او را نوازش کند. یسنا در آغوش مأمور پلیس که لباس شخصی به تن دارد، آرام می‌گیرد. آن بالا، زیر سقف آسمان امدادگر کایت‌سوار با تشویق مردم از روی زمین مواجه می‌شود و همسرش در حالی که بی‌سیم به دست دارد، در حال حرف زدن با شوهرش اشک شوق می‌ریزد.
از زبان امدادگر هلال احمر
هادی کاهانی، داوطلب هلال احمر و از اعضای تجسس هوایی هلال احمر که همراه همسرش از شهرستان نیشابور خودش را به عملیات امداد رسانده درباره پیدا کردن یسنا می‌گوید: «من صبح روز حادثه با پالاگلایدر در ضلع شمالی محلی که یسنا پیدا شد، پرواز کردم، اما اثری از یسنا نبود و مجبور به فرود شدم. در نظر داشتم عصر، ضلع جنوبی منطقه را جست‌وجو کنم برای همین ساعت ۱۶ بود که دوباره پرواز کردم و بعد از ۴۰ دقیقه تجسس دیدم چیز زرد رنگی در حال تکان خوردن است، ارتفاع خود را کم کردم و متوجه شدم دختر‌بچه‌ای با لباس زرد رنگ با زحمت فراوان قصد دارد به من علامت دهد که از زنده پیدا شدن او اشک شوق ریختم و ماجرا را به همکارانم خبر دادم و خوشبختانه یسنا پیدا شد.»
با پیدا شدن یسنا، او میان بدرقه و خوشحالی مردم به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار می‌گیرد. قاسم غریب‌آبادی، مدیر عامل هلال احمر استان گلستان هم از اولین لحظات گم شدن یسنا خودش را به محل رساند، می‌گوید: «از زمان وقوع حادثه پلیس به صورت زمینی و امدادگران هلال احمر از زمین و آسمان به دنبال یسنا گشتند تا اینکه عصر روز پنجم یسنا با کمک امدادگر داوطلب هنگام تجسس هوایی در ارتفاع پایین متوجه شد که بچه روی گندمزار افتاده‌است که محل را خبر می‌دهد.» وی‌درباره محل پیدا شدن یسنا هم می‌گوید: «جایی که یسنا پیدا شده در دوکیلومتری جایی است که او گم شده‌بود. همین محل را ما قبلاً چهار بار گشته‌بودیم، اما یسنا را پیدا نکرده‌بودیم. شرایط محل هم به گونه‌ای است که او خودش نمی‌توانست به تنهایی خودش را به این محل برساند، به طوری که با شرایط موجود زنده نمی‌ماند.
یسنا ربوده شده‌بود
سیدجواد میردوستی، دادستان کلاله بعد از پیدا شدن یسنا در جمع خبرنگاران حاضر شد و از تقویت ظن ربوده شدن یسنا خبر داد. او تأکید کرد که با توجه به شواهد به دست آمده، ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک کلاله‌ای تقویت شده و چهار نفر به پلیس آگاهی احضار و بازداشت شده‌اند و تحقیقات تا زمان کامل شدن بررسی‌ها جریان دارد.
قدردانی وزیر کشور
وزیر کشور هم در پیامی از تلاش‌نیرو‌های امدادی به ویژه هلال‌احمر برای یافتن کودک گمشده قدردانی کرد. احمد وحیدی در پیام خود گفت که پیدا شدن یسنا پس از پنج روز جست‌وجو دل همه مردم ایران را شاد کرد که پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.
از نازگل خبری نیست
یسنا، سومین دختربچه‌ای است که در دو ماه گذشته ناپدید شده‌بود که خوشبختانه زنده پیدا شد. دو کودک دیگر، اما قربانی حوادث جنایی شدند. اولین کودک گمشده نازگل نام دارد که ۱۸ اسفندماه سال گذشته در روستای دهکرم اصفهان گم شده و با گذشت حدود دو ماه از حادثه هیچ خبر قطعی در این‌باره منتشر نشده‌است. ۱۸ فروردین ماه امسال بقایای سوخته‌جسدی که گفته شده متعلق به نازگل است حوالی محل گم‌شدن او، یعنی حیاط خانه پدربزرگش کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد. همان روز پلیس مادر، پدربزرگ و دو دایی او را به ظن دست داشتن در قتل کودک بازداشت و از اعلام نظر بیشتر در این‌باره خودداری کرده‌است.
خبر گم‌شدن دیانا، دختر ۱۱ ساله اصفهانی سوم اردیبهشت ماه گزارش شد. بعد از آن بود که تلاش برای یافتن او به جریان افتاد تا اینکه مأموران زنی جوان را به عنوان مظنون بازداشت و اعتراف کرد که دخترش را که از بیماری اوتیسم رنج می‌برد به باغی اطراف شهر برده و با چاقو به قتل رسانده و سپس جسدش را آتش زده‌است.
در حالی که خبر‌ها درباره این دو پرونده جریان داشت، خبر گم‌شدن یسنا منتشر شد و نگرانی‌ها در این‌باره شدت گرفت تا اینکه طفل پس از پنج روز پیدا شد. باوجود اینکه دادستان کلاله خبر از حادثه آدم‌ربایی داده‌است، تحقیقات در این‌باره جریان دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
0
0
تا می بینند از مردم عقب می افتند فورا یک شگرد من هم هستم و یا من نبودم دست ام بود را پیاده می کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار