کد خبر: 1227691
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
امسال به منظور خدمات‌رسانی به ساکنان یکی از روستا‌های بشاگرد، در مراسم معنوی اعتکاف شرکت نکردیم و در ایام اعتکاف، در این روستا حضور یافتیم و ۳۶دستگاه آبگرمکن همراه با تمامی ملزومات به ساکنان آن هدیه دادیم. این اردو، فرهنگی و جهادی بود و مراسم جشنی را با حضور مردم روستا برگزار و مولودی‌خوانی کردیم
محمدرضا هادیلو
جوان آنلاین: یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان، گروه‌های جهادی هستند که بدون هیچ چشمداشتی، در راستای کاهش و رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و همچنین زدودن چهره فقر و محرومیت از سیمای جامعه مشغول خدمات‌رسانی هستند، بنابراین به جرئت می‌توان گفت گروه‌های جهادی نقش مهمی در رفع نیاز‌های جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند. گروه جهادی زینبیون هرمزگان که بیش از دو دهه است بدون هیچ سر و صدا و منتی مشغول رفع نیاز‌های ساکنان نقاط مختلف استان است، پنج سال پیش نام خود را در سامانه اطلس ثبت کرد تا در صورت وقوع اتفاقی در استان‌های دیگر بتواند وارد عمل شود و به تمام ایرانیان نیازمند در هر شهر و روستایی خدمات‌رسانی کند. 
 
 
گروه جهادی زینبیون استان هرمزگان یکی از گروه‌هایی است که با گذشت بیش از ۲۰‌سال از شروع فعالیت‌هایش، توانسته است اقدامات و خدمات خوبی در حوزه‌های مختلف به مردم محروم شهرستان بندرعباس و روستا‌های اطراف ارائه دهد. 
اعضای این گروه، کمک‌های مردمی را ابتدا در جعبه‌ای چوبی جمع‌آوری می‌کردند که پس از مدتی و با توسعه فعالیت‌های خود توانستند نسبت به ایجاد صندوق قرض‌الحسنه اقدام کنند. 
وقتی با مسئول و اعضای گروه جهادی زینبیون به صحبت می‌نشینیم، می‌توان گرما و محبت و یکرنگی جنوبی‌ها را در حرف‌ها و رفتارهای‌شان دید. 
آمنه چشم‌داده، مسئول گروه جهادی زینبیون بندرعباس با اشاره به تاریخچه تشکیل و فعالیت این گروه جهادی در استان هرمزگان می‌گوید: گروه جهادی زینبیون از سال۱۳۹۸ به صورت رسمی مجوز فعالیت در بخش‌های مختلف را از بسیج سازندگی دریافت کرد، ولی سابقه خدمت این گروه جهادی به بیش از ۲۰‌سال می‌رسد که در حوزه‌های گوناگون مشغول رفع مشکلات و نیاز‌های خانواده‌ها و مناطق کم‌برخوردار استان است.
او ادامه می‌دهد: به تأسی از حاج‌قاسم که مدافع حرم حضرت زینب (س) بودند نام گروه جهادی را زینبیون گذاشتیم، چون قادر نبودیم همانند شهید سلیمانی در سوریه به عنوان مدافع حرم حضور داشته باشیم، بنابراین در قالبی دیگر سعی کردیم پیرو راه این شهید بزرگوار باشیم. این شهید والامقام گفتند جمهوری اسلامی ایران حرم است و ما نیز با خدمات‌رسانی به نیازمندان و مستضعفان کشور عزیزمان ایران اسلامی، خود را مدافع حرم می‌دانیم.
این جهادگر فعال تصریح می‌کند: از همان سال۱۳۹۸، در حاشیه کلاس‌های قرآن، برای افراد کم‌برخوردار نیز وسایل مورد نیازشان را تأمین و توزیع می‌کردیم، هم اکنون نیز به نیازمندان در قالب پویش‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنیم.
 
 تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان
مسئول گروه جهادی زینبیون بندرعباس به فعالیت‌های صورت‌گرفته از سوی اعضای این گروه اشاره می‌کند و می‌گوید: پویش مشق مهر، مشق عشق و مشق مهربانی «توزیع لوازم‌التحریر»، پویش خنکای مهربانی «توزیع کولر» در شهرستان‌های قشم، جزیره هنگام، پارسیان، روستای رویدر شهرستان خمیر، بشاگرد، میناب و همچنین مرکز استان هرمزگان، تأمین و توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان، فعالیت در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران نیازمند و اعزام به شهرستان جهت ادامه مداوا، احداث سرویس‌های بهداشتی، ساخت منازل مسکونی ویژه محرومان و همچنین تعمیر سقف منازل آنان، اشتغال‌زایی در حد توان گروه جهادی، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه و اعطای تسهیلات بدون سود و دیرکرد از جمله اقدامات انجام‌شده از سوی این گروه جهادی است.
وی با بیان اینکه گستره فعالیت‌های گروه جهادی زینبیون گاهی فراتر از استان هرمزگان است، ادامه می‌دهد: با اینکه تمام جهادگران این گروه اهل هرمزگان هستند، اما علاوه بر نیازمندان استان، افراد کم‌برخوردار و محروم در استان‌های تهران، کرمان و خوزستان نیز از خدمات خالصانه و خداپسندانه این گروه جهادی بهره‌مند شده‌اند.
به گفته این جهادگر، گروه جهادی زینبیون به سیل‌زدگان «سگن» و «زاج و داربست» از روستا‌های سیل‌زده شهرستان بشاگرد، زلزله‌زدگان فین و همچنین روستا‌های ذرتو، گیشان، رضوان، سرزه و سایه‌خوش خدمات‌رسانی کرده است. 
 
 تأمین آبگرمکن روستانشینان
با توجه به فعالیت‌های چشمگیر گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات جامعه و با هدف خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به ساکنان مناطق محروم و کم‌برخوردار در نقاط مختلف ایران، می‌طلبد این گروه‌ها و اعضای آن باهم تعامل و همکاری نزدیک‌تری داشته باشند. 
علاوه بر ایجاد همکاری و تعامل بین گروه‌های جهادی برای ارائه خدمات به نیازمندان و محرومان، این گروه‌ها به حمایت همه‌جانبه نیاز دارند تا سطح خدمات‌رسانی به مردم را ارتقا ببخشند. 
مسئول گروه جهادی زینبیون به مشکلات این گروه و امکاناتی که اعضای آن برای خدمت بهتر به مردم نیاز دارند، اشاره و خاطرنشان می‌کند: یک روستا در بخش «گافر و پارامون» شهرستان بشاگرد شناسایی شده که حداقل ۱۴ساعت مسافت رفت و برگشت به این روستاست. مردمان این روستا به دلیل محرومیت شدیدی که در آنجا وجود دارد، از داشتن آبگرمکن محروم بودند، باخبر شدیم یک دختر ۱۸ساله محصل، اهل همین روستا به دلیل استفاده از المنت دست‌ساز به جای آبگرمکن، دچار برق‌گرفتگی شده و جانش را از دست داده است، بنابراین بر آن شدیم برای مردمان این روستا آبگرمکن تهیه و توزیع کنیم که موفق شدیم ۳۶دستگاه آبگرمکن همراه با تمامی ملزومات به مردمان روستای مزبور هدیه کنیم.
وی تأکید می‌کند: امسال به منظور خدمات‌رسانی به مردمان این روستا، در مراسم معنوی اعتکاف شرکت نکردیم و در ایام اعتکاف، در این روستا حضور یافتیم و خدمات‌رسانی کردیم. این اردو، فرهنگی و جهادی بود و مراسم جشنی را با حضور مردمان روستای یادشده برگزار و مولودی‌خوانی کردیم.
خانم چشم‌داده ادامه می‌دهد: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم محروم مناطق مختلف استان هرمزگان، به وسیله نقلیه نیازمندیم، البته سپاه ناحیه شهرستان بشاگرد در تأمین وسیله نقلیه جهت توزیع کمک‌های نوع‌دوستانه به اهالی نیازمند این شهرستان، گروه ما را یاری کرد و هر آنچه در توان داشت به جهادگران رساند.
مسئول گروه جهادی زینبیون با بیان اینکه برای خدمات‌رسانی به ساکنان روستای مدنظر، در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی نیازمند کمک‌های خیرین و مردم هستیم، تصریح می‌گوید: اعضای گروه جهادی زینبیون از قشر فرهنگی، دانشجو و نظامی هستند که خالصانه و صادقانه به نیازمندان خدمات‌رسانی می‌کنند، البته هم اکنون در بخش گافر و پارامون بشاگرد مشغول خدمت هستیم و از خیرین خواهش می‌کنیم به یاری این گروه جهادی بشتابند. برای سرعت‌گرفتن کارها، بیشتر از هر چیز، به نصاب آبگرمکن در این منطقه نیاز داریم.
وی با بیان اینکه منبع آب، یکی دیگر از نیاز‌های ضروری مردم نیازمند بخش گافر و پارامون است، تأکید می‌کند: ۲۶دستگاه پمپ اتومات خریداری شده است، اما هنوز موفق نشده‌ایم منبع آب تهیه کنیم که برای خرید این مورد، نیازمند یاری مردم و خیرین هستیم. حدود ۲۲خانوار نیز از داشتن حمام و سرویس بهداشتی محروم هستند، بنابراین از خیرین و افرادی که قدرت مالی بهتری دارند، عاجزانه درخواست داریم دست ما را برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر به همنوعان بگیرند.
شاید اگر قرار باشد در مورد جهادگران و گروه‌های جهادی جمله‌ای گفته شود، فقط باید نوشت که گروه‌های جهادی مانند سربازان در خط مقدم محرومیت‌زدایی قرار دارند و با حضور در نقاط محروم و دوردست تلاش می‌کنند پیام‌آور شادی، امید و آبادانی برای مردم باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار