کد خبر: 1227730
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
تیم‌ملی والیبال رسماً برای لیگ ملت‌ها خیز برداشت
پائز، مرد اول نیمکت تیم‌ملی والیبال ایران بدون فوت وقت و بلافاصله بعد از تکمیل نفرات حاضر در اردو دست به غربالگری زد و با کنار گذاشتن چهار نفر از اردو نشان داد قصد هیچ‌گونه اتلاف وقتی را ندارد
دنیا حیدری
جوان آنلاین: غربال بازیکنان حاضر در اردو نشان از شناخت نسبی پائز نسبت به شاگردانش دارد. تمرینات تیم‌ملی والیبال ایران از نیمه فروردین‌ماه سال جاری با حضور کادر فنی ایرانی و هدایت پیمان اکبری بود که آغاز شد، اما پائز که تا پیش از این تمرینات را دورادور زیر نظر داشت از پنجم اردیبهشت‌ماه به‌طور کاملاً رسمی هدایت تمرینات را به دست گرفت و خیلی زود با غربالگری، لیست ۱۸ نفره تیم‌ملی را اعلام کرد. 
بعد از هفته‌ها اردوی تمرینی سرانجام یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه و تقریباً دو هفته بعد از حضور پائز در ایران تیم‌ملی با حضور لژیونر‌ها تا بن دندان مسلح شد و مرد برزیلی- فرانسوی نیمکت ایران نفسی به راحتی کشید. درست طبق برنامه، لژیونر‌ها به محض پایان کار خود در لیگ‌های باشگاهی به جمع اردونشینان اضافه شدند. ابتدا جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار به محض بازگشت به تهران، صبح روز یک‌شنبه برای حضور در تمرینات خود را به کادرفنی تیم ملی والیبال معرفی کردند و سپس محمد بربست و امین اسماعیل‌نژاد هم عصر همان روز به جمع ملی‌پوشان اضافه شدند. البته علی‌اصغر مجرد عصر روز یک‌شنبه خود را به کادر فنی معرفی کرد، اما وضعیت او متفاوت از سایرین بود. در واقع این ملی‌پوش برای حضور در تمرینات نیاز به تصمیم‌گیری و تأییدیه کادر فنی و پزشکی تیم داشت. ترکیب تمرین تیم ملی والیبال، اما با حضور میلاد عبادی‌پور تکمیل شد. او که سال گذشته به دلیل اختلافات موجود با کادر فنی وقت از تیم ملی فاصله گرفته بود، بعد از اتمام کارش در اورال اوفا روسیه به جمع ملی‌پوشان اضافه شد و با توجه به انصراف سیدمحمد موسوی از حضور در تیم ملی والیبال بار دیگر به عنوان کاپیتان معرفی‌شد. 
پائز، مرد اول نیمکت تیم‌ملی والیبال ایران بدون فوت وقت و بلافاصله بعد از تکمیل نفرات حاضر در اردو دست به غربالگری زد و با کنار گذاشتن چهار نفر از اردو نشان داد قصد هیچ‌گونه اتلاف وقتی را ندارد. شهروز همایونفرمنش که به نظر می‌رسید یکی از مهره‌های اصلی تیم باشد به همراه امیررضا سرلک، مهدی رضایی و امیرحسین صداقت نفراتی بودند که براساس تصمیم سرمربی از جمع اردونشینان جدا شدند. علی شفیعی که در تمرین روز یک‌شنبه مصدوم شده بود هم مشغول درمان است تا شرایطش در ادامه برای حضور یا عدم حضورش در تمرینات مشخص شود. با این حساب جواد کریمی (آرکادا گالاتی رومانی)، محمدطاهر وادی (فولاد سیرجان ایرانیان) و علی رمضانی (طبیعت اسلامشهر) پاسورها، میلاد عبادی‌پور (اورال اوفا روسیه)، امیرحسین اسفندیار (تیانجین چین)، مرتضی شریفی (اسپور توتو ترکیه)، میثم صالحی (شهداب یزد)، پوریا حسین خانزاده (فولاد سیرجان)، امیرحسین ساداتی (گیتی‌پسند اصفهان) و مبین نصری (پیکان تهران) دریافت‌کننده‌ها، مهدی جلوه (فنرباغچه ترکیه) متین احمدی (پاس گرگان)، محمد ولی‌زاده (شهداب یزد) و علیرضا مصلح‌آبادی (پیکان تهران) سرعتی‌زن‌ها، امین اسماعیل‌نژاد (ورونا ایتالیا) و محمد بربست (دینامو بخارست رومانی) قطر پاسور‌ها و محمدرضا حضرت‌پور (شهداب یزد) و آرمان صالحی (شهرداری ارومیه) لیبرو‌های حاضر در اردو هستند که لیست تیم ملی والیبال ایران برای هفته اول لیگ ملت‌ها را تشکیل داده‌اند و از امروز به‌طور کاملاً رسمی و جدی خود را برای آغاز نبردی دشوار جهت کسب سهمیه المپیک پاریس مهیا می‌کنند. 
تیم ملی هفته آینده راهی برزیل می‌شود تا در حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین هفته لیگ ملت‌های والیبال به مصاف برزیل، صربستان، ایتالیا، آرژانتین، کوبا، ژاپن و آلمان برود. بدون شک امین اسماعیل نژاد بعد از یک فصل نسبتاً خوب در سوپرلیگای ایتالیا می‌تواند امید اول ایران در هفته نخست باشد، خصوصاً که کوبا، سومین رقیب ایران پس از یک دوره غیبت عزم خود را برای حضور دوباره در المپیک جزم کرده و قصد دارد با ستاره و کاپیتان خود راهی لیگ ملت‌ها شود، آن‌هم در شرایطی که برخی ستاره‌های ایران از حضور در تیم‌ملی و لیگ ملت‌ها انصراف دادند. اتفاقی که اگرچه دغدغه‌های زیادی برای دوستداران این رشته به وجود آورده، اما مصطفی کارخانه، دبیر کمیته فنی فدراسیون با خوب توصیف کردن روند بازیکن‌سازی در والیبال ایران تأکید دارد هیچ نگرانی بابت غیبت یا کمبود بازیکن وجود ندارد: «شاید تیم ملی والیبال در شرایط خوبی نباشد، ولی باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد. والیبال برای بهتر شدن شرایط امروز خود نیاز به اتحاد و همبستگی دارد. نگرانی بابت غیبت یا کمبود بازیکنان نداریم، خصوصاً با حضور پائز که بسیار پرانرژی است.»
برچسب ها: والیبال ، تیم ملی ، لژیونر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار