کد خبر: 459683
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۲
گزارش «جوان» از تكاپوي ناكام فتنه‌گران لندن‌نشين براي آشوب در كشور

فتنه‌گران خارج‌نشين كه از مدت‌ها قبل با انواع و اقسام بيانيه‌ها و برگزاري مراسم‌هاي متفاوت سعي در تحريك حاميان داخلي خود در جهت ايجاد اغتشاش و آشوب داشتند، در حالي روز گذشته را سپري كردند كه كوچك‌ترين اتفاقي در سطح شهرهاي كشورمان رخ نداد. فتنه‌گران كه حتي مسيرهاي راهپيمايي را براي حاميان خود مشخص كرده بودند، با مشاهده فضاي آرام و بي‌خبر تهران و ساير شهرهاي ايران، آنچنان عصباني و غضبناك بودند كه به راحتي مي‌شد عصبانيت آنها را در لابه‌لاي اخبار و گزارش‌هاي سايت‌هاي وابسته به آنان مشاهده كرد.
آب خوردن فتنه از خارج كشور
سال گذشته براي انجام يك راهپيمايي توسط حاميان فتنه سبز در روز ۲۵ بهمن تلاش‌هاي فراواني از سوي سران استكبار جهاني تدارك ديده شد تا شايد بتوانند صحنه داخلي ايران را به رويارويي با ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامي تبديل كنند. در همين راستا بيانيه‌هايي نيز از سوي سران داخلي فتنه منتشر شد و از حاميانشان خواستند تا به خيابان‌ها بيايند و شعارهاي ساختارشكنانه خود را كه در مراسم‌هايي همچون روز قدس و روز عاشوراي سال ۸۸ تجربه كرده بودند، سر دهند، اما كاملاً پيدا بود كه آن تحركات از يك مركز خارجي اداره مي‌شود. در واقع هنگامي كه مسيرهاي راهپيمايي و آشوب، توسط سايت وزارت خارجه اسرائيل اعلام شد و سايت‌هاي وابسته به فتنه از روي آن كپي برداشتند، به روشني معلوم شد كه قرار است يك آشوب اسرائيلي رخ دهد. با اين حال آنچه جبهه استكبار توقع داشت و سايت‌ وزارت خارجه اسرائيل از فتنه‌گران خواسته بود، محقق نشد و نتيجه آن شد كه بنابر خواست و اراده ملت، سران فتنه يعني ميرحسين موسوي و مهدي كروبي تحت كنترل قرار گيرند تا بيش از آن خنده و قهقهه را از بابت ‌ايجاد تلاطم در مسير وحدت ملي و انقلاب اسلامي، بر لبان اسرائيل، امريكا، انگليس و حاميانشان ننشانند، اما نتيجه‌اي كه آشوب اسرائيلي ۲۵ بهمن داشت، فراتر از اين موضوع بود و در واقع آن روز براي ملت بيش از پيش واضح و عيان شد كه اين فتنه از خارج از كشور آب مي‌خورد، نه فقط در روز ۲۵ بهمن كه از همان ابتدا.
۲۵ بهمن ديگري كه شكست خورد
روز گذشته نيز بنابر خواست جبهه استكبار قرار بود تا آشوبي در تهران و شهرهاي ديگر كشور رخ دهد، اما نه آشوبي رخ داد و نه حتي يك تجمع كوچك كه لااقل وابستگان اپوزيسيون از آن عكسبرداري كنند و به سايت‌هاي خود ارسال كنند و پس از آن هم آنچنان روي آن مانور دهند كه گويي ۲۲ بهمن ديگري رخ داده است! اما چرا مي‌گوييم سرمنشأ تلاش‌هاي عقيم براي ۲۵ بهمن از سوي جبهه استكبار بوده و هيچ خواست مردمي و داخلي در آن دخيل نبوده است؟
اولين استدلال براي اين موضوع اين است كه هيچ يك از سياستمداران موجه داخلي براي انجام راهپيمايي در روز ۲۵ بهمن به حاميان خود پيام ندادند و حتي بسياري از آنان كه در سال ۸۸ ادعاهاي سران فتنه را باور كرده بودند، از سال گذشته مطمئن شدند كه اين ادعاها، توهماتي بيش نيست و از همين بابت نه فقط سال گذشته كه برخي از آنان امسال هم در برابر ۲۵بهمن موضع‌گيري كردند.
اما استدلالات ديگري كه ثابت مي‌كند ۲۵ بهمن، برنامه‌ريزي جبهه استكبار براي احياي فتنه است را بايد در رفتارهاي اخير دسته‌اي از اپوزيسيون خارج‌نشين و دولت‌هاي معاند با جمهوري اسلامي ايران مشاهده كرد.
گدايي فتنه‌گران سبز در ضيافت شاه عربستان
در ضيافت شاه عربستان در «الجنادريه» طي روزهاي اخير كه بخش‌هايي از آن به مراسم گدايي فتنه‌گران سبز تبديل شد، عليرضا نوري‌زاده و عطاء الله مهاجراني به نمايندگي از فتنه‌گران سبز براي گدايي در ضيافت شاه عربستان سعودي حضور يافتند. به گزارش رسانه‌ها، دستگاه امنيتي رژيم سعودي علاوه بر كمك ۱۸ ميليون دلاري به مهاجراني (عضو ارشد شوراي سبز)، به وي وعده داده تا با گسترده كردن بخش فارسي شبكه العربيه، تعدادي از عناصر رسانه‌اي وابسته به اين گروه را به كارگيري كند.
هدايت راهپيمايي در برخي از كشورهاي خارجي
تشكيل ستاد سبز اميد توسط گروهي از فعالان خارج‌نشين فتنه سبز در آستانه يكمين سالگرد آشوب اسرائيلي ۲۵ بهمن ماه، دعوت جمعي از نمايندگان ادوار مجلس كه اكنون به اپوزيسيون خارج‌نشين تبديل شده‌اند به راهپيمايي ۲۵ بهمن و همچنين انتشار بيانيه‌ها و فراخوان از سوي گروه‌ها و تشكل‌هاي خارج‌نشين در راستاي تشويق حاميان داخلي خود به آشوب در روز ۲۵ بهمن و همچنين برگزاري مراسم و هدايت راهپيمايي‌هاي خرد و پراكنده اما هدايت شده در برخي از كشورهاي خارجي همگي از اسناد اثبات كننده هدايت ۲۵ بهمن از خارج كشور محسوب مي‌شوند.
فتنه دست به دامن اشتون
براي اثبات اين مدعا اگرچه اسناد فراواني وجود دارد، اما براي جلوگيري از اطاله كلام، به عنوان مورد آخر لازم است تا به بيانيه حمايت‌آميز روز گذشته كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از فتنه اشاره كرد كه كاملاً پيداست فتنه‌گران سبز پس از آنكه از تحقق آشوب خياباني مأيوس شدند، دست به دامن اتحاديه اروپا شده‌اند. پيش از اين ويليام هيگ، وزير خارجه بريتانيا نيز در روز دوشنبه (۱۳ فوريه/۲۴ بهمن) بيانيه‌اي در محكوميت سركوب آزادي بيان در ايران داده بود. حزب سبزهاي آلمان و حزب كمونيست فرانسه نيز در سالگرد ۲۵ بهمن بيانيه‌هايي صادر كرده‌اند و خواهان آزادي فتنه‌گران در ايران شده‌اند.
نتيجه عكس ۲۵ بهمن و افزايش سطح آگاهي ملت
آنچه روز گذشته در سطح شهر تهران و ساير نقاط كشور رخ داد، نتيجه‌اي كاملاً عكس آن چيزي را داشت كه مي‌توانست رضايت اپوزيسيون و جبهه استكبار را جلب كند. با آنكه فتنه‌گران خارج‌نشين براي ايجاد آشوب در روز ۲۵ بهمن به برنامه‌هاي كاملاً احمقانه و خنده‌آور نظير «سوت اعتراضي» و «راهپيمايي سكوت در پياده‌روهاي شهر» روي آورده بودند و قصد داشتند اين حركات را بسان تجربيات گذشته‌شان به آشوب و اغتشاش تبديل كنند، اما فضاي عمومي كشور روز گذشته كاملاً آرام بود. نه سياسيون داخلي نسبت به ۲۵ بهمن موضع مثبت داشتند و نه مردمي كه در خيابان‌ها رفت و آمد داشتند. اينها همه نشانه آن است كه ماهيت فتنه ۸۸ بيش از پيش براي همه مردم روشن شده است و همه فهميده‌اند كه برنامه‌ريزي‌هاي غرب تنها براي سركوب حركت پيشرونده انقلاب اسلامي و براندازي نظام جمهوري اسلامي است و هيچ نشانه‌اي از خيرخواهي در آن وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار